طراحی Figma برای سرفیس دوئو آماده عرضه شد

طراحی Figma

شرکت مایکروسافت به تازگی اقدام به آماده‌سازی طراحی Figma برای تلفن‌های هوشمند سرفیس دوئو کرده است. این طراحی رابط کاربری تلفن هوشمند سرفیس به طور کامل سازگار بوده و امکان استفاده از اپلیکیشن‌ها را در دو صفحه‌نمایش ارائه می‌دهد.

مایکروسافت طراحی Figma را صرفاً به منظور بهینه‌سازی روند کاربری و تجربه استفاده از سرفیس دوئو همراه با دو نمایشگر لمسی آماده عرضه کرده است. مایکروسافت همچنین کیت مخصوص طراحی رابط کاربری سرفیس دوئو را برای همین توسعه‌دهندگان آماده کرده با استفاده از آن می‌توان اپلیکیشن‌های مختلف رو برای کاربرد بهبود یافته و بهینه‌تر در دستگاه‌های مبتنی بر دو نمایشگر لمسی طراحی و توسعه داد.

مایکروسافت در حال حاضر یک صفحه مخصوص برای راهنمایی و دانلود اطلاعات مربوط به طراحی Figma را در وب سایت رسمی آماده عرضه کرده است وب سایت Figma.com به منظور بهینه‌سازی و اطلاع رسانی آماده‌سازی توسعه‌دهندگان در زمینه اجرای اپلیکیشن‌ها در تلفن هوشمند سرفیس نیز راه‌اندازی شده است.

توسعه رابط کاربری برای اپلیکیشن‌های مختلف مهم‌ترین چالش مایکروسافت در طراحی و ساخت سرفیس دوئو بوده و همین مسئله باعث شد تا شرکت مایکروسافت برای مدت زمانی مشخص عرضه این تلفن هوشمند خاص را به تعویق بی اندازد. سرفیس دوئو تنها محصول شرکت مایکروسافت است که با سیستم عامل ویندوزی و مشخصاً اندروید عرضه شده است. همین موضوع باعث شده تا با چالش‌ها در زمینه توسعه رابط کاربری، عرضه‌ی فریم ویرها و آپدیت‌های کاربردی موجه باشد.

گفتنی است که مایکروسافت در توسعه کیت مخصوص توسعه‌دهندگان آموزش‌های کامل امکان مدیریت و طراحی آن با یک رابطه گرافیک مشخص را در دستگاه‌های ویندوزی ارائه دهد که از آن طریق توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن خود را به شکلی کاملاً بهینه و کاربردی آماده عرضه و اجرا در سرفیس دوئو کنند.

گفتنی است شرکت مایکروسافت هیچ محدودیتی برای استفاده این رابط کاربری برای توسعه‌دهندگان در نظر نگرفته و در تمامی کشورهای جهان امکان دسترسی به آن را برای توسعه اپلیکیشن‌ها بر اساس طراحی Figma وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید