اجرای اپلیکیشن‌های X64 در سرفیس پرو ایکس امکان پذیر می‌شود

اجرای اپلیکیشن‌های X64 در سرفیس پرو ایکس امکان پذیر می‌شود

شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا در آینده نزدیک امکان اجرای اپلیکیشن‌های X64 در سرفیس پرو ایکس و البته تمام کامپیوترهای ویندوزی مبتنی بر پردازنده‌های ARM را فراهم کند.

مایکروسافت در تلاش است تا همانند اپل یک ابزار شبیه ساز و ترجمه کدهای کامپایل شده را تولید کند که از طریق آن ویندوز مبتنی بر پردازنده‌های ARM امکان اجرای نرم‌افزارهای 64 بیتی را داشته باشد.

تا پیش از این و مشخصاً از سال 2017 تا کنون شرکت مایکروسافت اقدام به توسعه ویندوز 10 سازگار با پردازنده‌های ARM تولید شده توسط شرکت کوالکام کرده بود. با این حال این نسخه از سیستم عامل‌های شرکت مایکروسافت تا به امروز تنها امکان اجرای نرم‌افزارهای X86 و مبتنی بر پلتفرم ویندوز یونیورسال را داشتند.

شرکت مایکروسافت در حال حاضر نسخه‌های ویژه‌ای سیستم عامل همراه با شبیه ساز کامپایل را برای کاربران عضو برنامه اینسایدر به صورت بتا ارائه داده است. بر این اساس کاربران سرفیس پرو ایکس که اقدام به دانلود و نصب سیستم عامل‌های نسخه بتا در برنامه ویندوز اینسایدر کرده‌اند می‌توانند این نسخه جدید را دریافت کنند.

با توجه به این موضوع می‌توان مطمئن بود که کاربران از همین حالا امکان اجرای نرم‌افزارهای X64 در سرفیس پرو ایکس را دارند، البته ابزار کامپایل این نسخه‌های جدید در مرحله تست‌های بتا قرار دارد و نمی‌توان آن‌ها را لزوماً پایدار برای اجرای نرم‌افزارهای کاربردی نظیر اتوکد در نظر گرفت. با این حال سرفیس پرو ایکس به زودی می‌تواند با بازدهی نسبتاً بهینه و قابل قبول امکان اجرای نرم‌افزارهای مبتنی بر پلتفرم ویندوز یونیورسال را داشته باشد و از آن طریق امکاناتی بدون محدودیت را به کاربران خود ارائه دهد.

سرفیس پرو ایکس نسل جدید کامپیوترهای شرکت مایکروسافت است که با پردازنده کم مصرف مبتنی بر معماری ARM تولید شده‌اند. اپل یک سال پس از معرفی سرفیس پرو ایکس اقدام به تولید مک بوک‌های مبتنی بر پردازنده‌های همین معماری گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید