آپدیت 2019 ویندوز 10 برای کامپیوترهای مبتنی بر وای فای‌های کوالکام عرضه نمی‌شود

عرضه آپدیت می 2019 ویندوز 10 برای کامپیوترهای مبتنی بر وای فای‌های کوالکام متوقف شد

شرکت مایکروسافت به دلیل یک نقص فنی تصمیم به توقف عرضه آپدیت 2019 ویندوز 10 برای کامپیوترهای مبتنی بر وای فای های کوالکام کرده است.

بر این اساس کامپیوترهای ویندوزی که از سیستم‌های ارتباطی تولید شده توسط شرکت کوالکام استفاده می‌کنند؛ از این پس آپدیت  2019 ویندوز را برای مدت مشخصی دریافت نخواهند کرد. مایکروسافت اعلام کرده که کامپیوترهای قدیمی مبتنی بر این قطعات سخت افزاری و ارتباطی در زمان دانلود و نصب آپدیت 2019 با مشکلات بسیار زیادی مواجه می‌شوند و به همین دلیل برای مدت زمانی مشخص این به روز رسانی‌ها را دریافت نخواهند کرد.

مایکروسافت تصمیم دارد تا پس از توقف فرایند توسعه و عرضه این به روز رسانی ها، اقدام به عرضه دوباره آپدیت یاد شده برای کامپیوترهای قدیمی کند. گفتنی است که این نقص فنی تنها در برخی از قطعات سخت افزاری کوالکام که از تاریخ تولید آن‌ها زمان زیادی گذشته ایجاد شده است و به همین دلیل کاربران دستگاه‌های جدید مبتنی بر وای فای های کوالکام که از سال 2017 به بعد تولید شده‌اند مشکلی با آپدیت جدید نخواهند داشت و می‌توانند به صورت بهینه از دستگاه‌های خود به همراه این به روز رسانی ها استفاده کنند.

گفتنی است که مایکروسافت از همین حالا اعلام کرده که در تلاش برای رفع این مشکل بوده و در آینده نزدیک آپدیت الحاقی مناسب برای رفع این مشکل در آپدیت می 2019 ویندوز 10 را آماده عرضه می‌کند و پس از آن برای بار دیگر روند عرضه این به روز رسانی جدید را آغاز می‌کند.

بر اساس ادعای منابع رسمی مایکروسافت، آپدیت یاد شده تنها به روز رسانی بزرگ ویندوز 10 در سال 2019 میلادی است و به همین دلیل شرکت مایکروسافت در آینده نزدیک همین به روز رسانی را آماده عرضه به عموم کاربران خواهد کرد و منتظر عرضه آپدیت جدید در اکتبر 2019 نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید