امکان ارتقای ذخیره‌سازی سرفیس پرو در امتداد پارسه

ارتقای ذخیره‌سازی سرفیس پرو | ارتقای هارد سرفیس پرو ۸ و ۷ پلاس

یکی از امکاناتی که شرکت مایکروسافت در توسعه و عرضه مدل‌های جدید کامپیوترهای همراه جدید خود ارائه داده، امکان ارتقای ذخیره‌سازی سرفیس پرو است. مدل‌های جدید سرفیس پرو نظیر Surface Pro 7+ و Surface Pro 8 امکان ارتقای ذخیره‌سازی SSD را دارند. در این میان شما عزیزان می‌توانید خدمات مربوط به تعویض این قطعات را از امتداد پارسه دریافت کنید.

امکان ارتقای هارد سرفیس پرو 8 و 7 پلاس

سرفیس پرو 8 و 7 پلاس که در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۰ عرضه ‌شده‌اند، مجهز به ذخیره‌سازی پرسرعت SSD هستند که مایکروسافت امکان تعویض و ارتقای آن‌ها را در نظر گرفته است. کاربران برای ارتقای هارد سرفیس پرو 8 و ارتقای هارد سرفیس پرو 7 پلاس اقدام به تهیه قطعات مناسب و سازگار برای دستگاه خود کرده و پس از مشاهده ویدیو‌های آموزشی ارائه شده توسط مایکروسافت اقدام به ارتقای دستگاه‌ خود با ذخیره‌سازی بیشتر کنند.

ذخیره‌سازی سرفیس پرو 8 و 7 پلاس

سرفیس پرو 8 و سرفیس پرو 7 پلاس مجهز به سیستم ذخیره‌سازی مکانیکی هارد دیسک نیستند و به جای آن از ذخیره‌سازی با سرعت انتقال داده بیشتر SSD استفاده می‌کنند که یک قطعه کاملا الکترونیکی و فاقد سیستم‌های مکانیکی است. استفاده از SSD علاوه بر افزایش عمر مفید دستگاه، امکان انتقال سریع‌تر داده و البته استفاده سریع‌تر از سیستم عامل ویندوز تعبیه شده در دستگاه‌ها را فراهم می‌آورد. علاوه بر این استفاده از SSD باعث می‌شود تا دستگاه قابلیت حمل بیشتری پیدا کند؛ چرا که مصرف انرژی اس اس دی سرفیس پرو کمتر است و در نتیجه مصرف باتری را کم و طول عمر باتری با یک بار شارژ کامل را افزایش می‌دهد. علاوه بر این استفاده از دستگاه مبتنی بر این سیستم ذخیره‌سازی نوین در حرکت آسیبی به دستگاه وارد نمی‌آورد و کاربران می‌توانند به صورت بهینه از دستگاه‌ خود استفاده کنند و دیگر هیچ‌گونه نگرانی در زمینه استفاده مداوم از دستگاه در شرایط مختلف وجود نخواهد داشت.

در حقیقت مایکروسافت با قرار دادن ذخیره‌سازی از نوع اس اس دی در دستگاه‌های سرفیس امکان استفاده سریع و البته بهینه را در هر شرایطی برای کاربران خود فراهم کرده است. در این میان، کاربران نسخه‌های جدید سرفیس‌ها، شامل سرفیس پرو 7 پلاس و سرفیس پرو 8 امکان تعویض این ذخیره‌سازی را دارند.

تعویض و ارتقای حجم ذخیره‌سازی سرفیس پرو 7 پلاس

شرکت مایکروسافت در سال ۲۰۲۰ میلادی سرفیس پرو 7 پلاس را با تغییراتی ویژه نسبت به نسل گذشته معرفی و عرضه کرد که یکی از آن‌ها قابلیت ارتقای حجم ذخیره‌سازی بوده است. کاربران می‌توانند با خرید این سرفیس جدید امکان تعویض و ارتقای حجم ذخیره‌سازی را داشته باشند.

کاربرانی که به دنبال نصب نرم افزارهای پرحجم‌، فایل‌های ویدیویی و رسانه‌ای سنگین هستند، با دسترسی به این قابلیت دیگر محدودیتی در زمینه استفاده از دستگاه‌های هوشمند سرفیس نخواهند داشت.

تا پیش از این برخی از کاربران حرفه‌ای که با فایل‌های پرحجم سروکار داشتند به دلیل محدودیت ذخیره‌سازی سرفیس پرو، مجبور بودند تا از هارد‌های اکسترنال در زمان کار با دستگاه استفاده کنند. استفاده از هاردهای اکسترنال از دو لحاظ محدودیتی ویژه را برای کاربران ایجاد می‌کرد. در گام اول این ذخیره‌سازی‌های خارجی امکان حمل دستگاه و استفاده از آن در هر شرایطی را محدود می‌کردند و همواره در زمان کارهایی نظیر ویرایش فایل‌های ویدیویی و اجرای نرم افزارهای پرحجم امکان حمل و انجام کارها در شرایط مختلف را محدود می‌ساختند. از طرف دیگر هارد قطعه‌ای است که امکان حمل بسیار بالایی، به خصوص در زمان اتصال و استفاده از طریق یک کامپیوتر را ندارد و در صورت تکان خوردن ممکن است خراب شود و تمام اطلاعات ذخیره شده در آن نیز از بین برود.

در گام دوم، استفاده از ذخیره‌ساز خارجی باعث می‌شد تا میزان مصرف باتری نیز افزایش پیدا کند و در نهایت کاربران امکان استفاده طولانی مدت از سرفیس را در زمان اتصال هارد نداشته باشند و مدام باید دستگاه را به شارژ می‌زدند. حال امکان جدید مایکروسافت باعث شده تا کاربران بسته به میزان استفاده خودشان تصمیم به قرار دادن ذخیره‌سازی مناسب کنند.

تعویض و ارتقای ذخیره‌سازی سرفیس پرو 8

شرکت مایکروسافت در سال ۲۰۲۱ نیز روند سال گذشته را ادامه داد و سرفیس پرو 8 را نیز با امکان قراردادن و تعویض ذخیره‌ساز SSD عرضه کرد. شرکت مایکروسافت به صورت پیشفرض برای تمامی نسل‌های سرفیس، کانفیگ‌های مشخصی را ارائه می‌دهد که در سه رده‌بندی، ارزان، متوسط و حرفه‌ای تنظیم شده‌اند. بدیهی است که مایکروسافت روی دستگاه‌های ارزان قیمت خود از ذخیره‌سازی کمتر همراه با پردازنده و حافظه رم کمتر استفاده می‌کند.

این در حالی است که مایکروسافت در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده که هر کانفیگی که مناسب بودجه و کارایی خودشان هست را انتخاب کنند و در صورت نیاز ذخیره‌سازی خود را ارتقا دهند.

به عنوان مثال، کاربری اقدام به خرید سرفیس پرو 8 با کانفیگ پایه‌ای این محصول کرده‌ است که دارای ذخیره‌سازی ۱۲8 گیگابایت است. این محصول قیمت بسیار ارزانی دارد و از طرف دیگر از نظر پردازنده و حافظه رم پاسخگوی کاربر خود است، اما ذخیره‌سازی ۱۲8 گیگابایت برای نصب بسیاری از نرم افزارهای مورد نیاز و فایل‌هایی که کاربر به صورت روزمره از آن‌ها استفاده می‌کند، محدودیت‌ دارد. کاربران در این شرایط اقدام به تعویض و ارتقای ذخیره‌سازی سرفیس پرو 8 خود کرده و به صورت بهینه از دستگاه‌ خود استفاده می‌کنند.

این قابلیت همچنین در صورت خرابی ذخیره‌سازی، نیز می‌تواند بسیار کارآمد باشد و عمر مفید کلی دستگاه را افزایش دهد. به یاد داشته باشید که ذخیره‌سازی SSD در بهترین و باکیفیت‌ترین حالت ممکن نیز طول عمری مشخص دارد و پس از مدتی که معمولا بین ۳ تا ۴ سال بسته به نوع استفاده از دستگاه است بازدهی روز اول خودش را از دست می‌دهد. این قابلیت باعث می‌شود تا از سرفیس پرو بتوان در مدت زمانی طولانی‌تر نیز استفاده کرد.

گفتنی است که تعویض ذخیره‌سازی سرفیس کاری نسبتا دشوار است و بسیاری از کاربران آن را به تنهایی انجام نمی‌دهند و معمولا سعی می‌کنند تا از افراد حرفه‌ای و مجرب در این زمینه کمک بگیرند تا مشکلی برای سرفیسشان به‌وجود نیاید.

تعویض و ارتقای هارد سرفیس پرو 8 و 7 پلاس در امتداد پارسه

امتداد پارسه به منظور رفاه شما عزیزان امکان تعویض هارد (ذخیره‌ساز SSD) سرفیس پرو 8 و سرفیس پرو 7 پلاس را فراهم کرده است. شما عزیزان بسته به تصمیم خودتان می‌توانید در زمان خرید سرفیس پرو یا در شرایطی دیگر پس از استفاده از دستگاه اقدام به تعویض سیستم ذخیره‌سازی سرفیس پروی خود کرده و توانایی ذخیره‌سازی دستگاه را به میزان مورد نیاز خودتان افزایش دهید.

در صورت تمایل برای دریافت خدمات تعویض ذخیره‌سازی در زمان خرید سرفیس پرو 7 پلاس و سرفیس پرو 8 این مورد را با همکاران ما در میان گذاشته تا خدمات مربوطه به شما ارائه شود.

دیدگاهتان را بنویسید