وب سایت iFixit به تازگی اقدام به بررسی محصول جدید خانواده سرفیس با عنوان سرفیس بوک 2 کرده است.
iFixit در بررسی خود اعلام کرده که محصول جدید مایکروسافت همانند دیگر محصولات سرفیس درزمینهٔ تعمیر پذیری با دشواریهای خاصی روبرو است.
iFixit همچنین ادعا کرده که این مسئله برای اکثر قریب به اتفاق کاربران مسئله مهمی نیست چرا که بسیاری از خریداران محصولات کامپیوتری نیازی به باز کردن و تعمیر دستگاه خود ندارند. علاوه بر اینکه سری محصولات سرفیس و از جمله آن سرفیس بوک 2 به لطف سرویسهای خدمات پس از فروش در سراسر جهان در سریعترین زمان ممکن توسط متخصصین تعمیر میشوند.
ادعای iFixit در مورد سرفیس بوک جدید مایکروسافت بیشتر روی امکان ارتقای این محصولات متمرکز شده است. استفاده از قطعه SSD برای ذخیره سازی، فشرده سازی و طراحی مینیاتوری مادربرد و پردازنده مرکزی در آن و همچنین ریسک پذیری بالا در باز کردن دستگاه از طریق قطعه تاچ-السیدی از مواردی هستند که باعث دشوار شدن امکان ارتقای این کامپیوترها به حساب میایند.
در پاسخ به این ادعای iFixit باید اشاره کرد که تمامی محصولات سرفیس از سرفیس پرو 4 و سرفیس پرو 2017 گرفته تا هر دو نسل سرفیس بوک و سرفیس لپ تاپ، همگی با کانفیگ های متفاوت و متنوع عرضه شدهاند تا کاربر از لحظه خرید به بعد، نیازی به ارتقای سخت افزارهای به کار رفته در دستگاه سرفیس خود نداشته باشد. در عین حال مایکروسافت همواره تلاش کرده تا از جدیدترین قطعات سخت افزاری موجود در سرفیس ها استفاده کند تا طول عمر مفید سرفیس ها تا مدت زمان قابل توجهی بالا باشد.
کمتر از یک ماه از عرضه سرفیس بوک 2 در طی کنفرانس مایکروسافت در لندن گذشته است. این محصول در دو سایز متفاوت 15 اینچ و 13 اینچ تولید شده و در حقیقت قدرتمندترین و پربازدهترین محصول همراه از خانواده سرفیس به حساب میاید.