95 درصد از هزینه حاصل از فروش اپلیکیشن‌های ویندوز به توسعه دهندگان ارائه می‌شود

95 درصد از هزینه حاصل از فروش اپلیکیشن‌های ویندوز به توسعه دهندگان ارائه می‌شود

شرکت مایکروسافت در گزارش اخیر خود اعلام کرده که 95 درصد از هزینه حاصل از فروش اپلیکیشن‌ها و محصولات نرم افزاری ارائه شده در مایکروسافت استور را به توسعه دهندگان آن‌ها ارائه می‌دهد.

این مسئله باعث می‌شود تا توسعه دهندگان برای عرضه اپلیکیشن‌های باکیفیت‌تر در پلتفرم ویندوز یونیورسال تشویق شوند و بتوانند اپلیکیشن‌ها با کیفیت‌تر و بهینه‌تری را آماده عرضه به کاربران کنند. در این میان کاربران نیز بتوانند هزینه کمتری را بابت خرید اپلیکیشن‌ها از مایکروسافت استور پرداخت کنند و در نهایت این فروشگاه محصولات دیجیتالی رونق بیشتری برای عرضه اپلیکیشن‌ها پیدا کنند.

مایکروسافت بر این اساس تنها 5 درصد از هزینه حاصل از خرید اپلیکیشن‌ها توسط کاربران را به عنوان کمیسیون برداشت می‌کند و 95 درصد آن را به توسعه دهندگان ارائه می‌دهد. این در حالی است که شرکت اپل که یکی از مهم‌ترین رقیب‌های مایکروسافت در زمینه عرضه محصولات نرم افزاری به حساب میاید بابت فروش محصولات نرم افزاری نزدیک به 30 درصد از هزینه خرید اپلیکیشن‌ها را به عنوان کمیسیون دریافت می‌کند. در این میان، شرکت‌های مختلف تصمیم گرفته‌اند تا اپلیکیشن‌های باکیفیت خود را از طریق مایکروسافت استور ارائه دهند.

ارائه اپلیکیشن‌ها از طریق مایکروسافت استور باعث می‌شود تا امکان کرک کردن اپلیکیشن‌ها از بین برود و کاربران نیز از بستری کاملاً ایمن‌تر بتوانند به اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهای مختلف دسترسی داشته باشند و دیگر نیازی به استفاده از ابزارهای امنیتی مختلف برای چک کردن سطح امنیت اپلیکیشن‌ها نداشته باشند.

این مسئله تا کنون باعث شده تا مایکروسافت استور نزدیک به 700 میلیون کاربر در سطح جهان را به خود جذب کند و یکی از پرمخاطب‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی برای فروش محصولات نرم افزاری نظیر اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها باشد. بر این اساس مایکروسافت استور در آینده نزدیک به یکی از تأثیرگذارترین بسترها برای فروش اینترنتی نرم افزارها تبدیل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید