گوگل کروم برای ویندوز 10 مبتنی بر پردازنده ARM توسعه پیدا می‌کند

گوگل کروم برای ویندوز 10 مبتنی بر پردازنده ARM توسعه پیدا می‌کند

گوگل تصمیم دارد تا در آینده نزدیک امکان استفاده از مرورگر کروم را به کاربران دستگاه‌های ویندوزی مبتنی بر پردازنده ARM ارائه دهد.

شرکت مایکروسافت از اواسط سال گذشته میلادی اقدام به توسعه نسخه‌ای خاص از ویندوز 10 برای دستگاه‌های مبتنی بر پردازنده‌های ARM کرد تا بتواند از طریق آن بسیاری از سرویس‌های خود را به صورت اختصاصی به کاربران ارائه دهد. یکی از مهم‌ترین مسائلی که در استفاده از ویندوز 10 مبتنی بر پردازنده ARM وجود داشت، امکان نصب اپلیکیشن‌ها به صورت محدود از مایکروسافت استور و نسخه‌های X86 بوده است.

همین مسئله باعث شد تا مایکروسافت با خیال راحت‌تری بتواند مایکروسافت اج و استفاده از این مرورگر را در میان کاربران رواج دهد. با این حال شرکت گوگل اعلام کرده که تصمیم به توسعه نسخه‌ای خاص از مرورگر کروم برای کامپیوترهای همیشه متصل دارد.

بر همین اساس، گوگل در حال توسعه نسخه X86 مرورگر کروم با سازگاری هر چه بیشتر و بهتر با دستگاه‌های مبتنی بر پردازنده‌های ARM است تا کاربران بتوانند در کنار مایکروسافت اج از مرورگر محبوب کروم نیز استفاده کنند.

گوگل هنوز زمان عرضه این نسخه خاص را اعلام نکرده است با این حال پیش بینی می‌شود تا کاربران دستگاه‌های ویندوزی مبتنی بر پردازنده‌های ARM که امروزه با عنوان کامپیوترهای همیشه متصل شناخته می‌شوند، تا سال آینده بتوانند به این مرورگر دسترسی داشته باشند.

در چند سال گذشته و مشخصاً از سال 2015 که مایکروسافت اقدام به توسعه و عرضه مرورگر اج در ویندوز 10 کرد، میزان رقابت این کمپانی با مرورگر کروم افزایش پیدا کرد. مایکروسافت در ابتدا سعی می‌کرد تا با نوتیفیکیشن‌های مختلف کاربران را به سمت استفاده از اج متمایل کند و در نهایت به گوگل اجازه عرضه کروم در مایکروسافت استور را نداد. با این حال، استراتژی مایکروسافت در چند سال اخیر کار ساز نبود و کروم همچنان بیش از 60 درصد بازار مرورگرهای اینترنتی در جهان را در اختیار خود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید