شرکت مایکروسافت روز گذشته طی گزارشی اعلام کرد که محصولات خانواده سرفیس موفق به کسب 98 در صد میزان رضایت مندی مشتریان شده اند.
چندی پیش یک گزارش غیر رسمی بر اساس نظر سنجی انجام شده برروی کاربران 90 هزار لپ تاپ و تبلت در دو سال گذشته مدعی شد که دارندگان دستگاه های سخت افزاری مایکروسافت با برند سرفیس با درصد بالایی از مشکلات به نسبت کاربران دیگر محصولات رقیب و هم قیمت مانند محصولات شرکت اپل روبرو میشوند. شرکت برپا کننده این نظر سنجی با اشاره به مشکلات فنی اخیر سرفیس پرو 2017 ادعا کرده بود که 25 درصد کاربران محصولات سرفیس دو سال پس از خرید محصولشان حداقل یک بار به مشکلات فنی برمیخوند.
این ادعا واکنش Panos Panay نایب رئیس بخش سرفیس مایکروسافت را در بر داشت. او گزارش اخیر را ناامید کننده خواند و ادعا کرد که داده های جمع آوری شده توسط منابع رسمی مایکروسافت از کاربران نشان میدهد که درصد برگشت محصولاتی نظیر سرفیس پرو 4 و سرفیس بوک به مراتب کمتر از آن چیزی است که در نظر سنجی های انجام شده نشان داده میشود. Panay در ادامه با تاکیید بر اینکه مشکلات اخیر سرفیس پرو 2017 در کمترین زمان ممکن حل شد و اینکه میزان شکایات مستقیم کاربران از محصولات سرفیس کمتر از 1 درصد است اعلام کرد که درصد رضایت مندی کاربران از محصولات سرفیس بیش از 98 درصد است.
مایکروسافت ادعای اخیر خود را بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از کاربران هفت کشور آمریکا، انگلستان، آلمان، فرانسه، چین، ژاپن و استرالیا مطرح کرده است که نشان دهنده درصد بالای رضایت مندی کاربران از محصولات سرفیس است. آمار های رسمی مایکروسافت در این هفت کشور نشان میدهد که میزان درخواست برگشت محصولات سرفیس در این کشور ها بسیار کمتر از 25 درصد اعلام شده بوده و حتی تعداد درخواست ها برای تعمیر این محصولات در کشور های ذکر شده تاکنون کمتر از یک درصد است.