ویندوز 10 امکان انتقال تماس‌های تلفنی را پیدا می‌کند

ویندوز 10 امکان انتقال تماس‌های تلفنی را پیدا می‌کند

بر اساس شایعات منتشر شده اخیر در مورد آپدیت بعدی ویندوز 10، این سیستم عامل در آینده نزدیک می‌تواند تماس‌های صوتی و تلفنی را از طریق تلفن‌های هوشمند به کامپیوترهای ویندوزی انتقال دهد.

با استفاده از این قابلیت، کاربران دیگر نیازی به برداشتن تلفن همراه خود در حین کار با کامپیوترهای ویندوزی را ندارند و میتوانند به صورت مستقیم از طریق لپ تاپ خود اقدام به برداشتن تلفن و برقراری تماس تلفنی کنند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از وب سایت ایتالیایی Aggiornamentilumia مایکروسافت تصمیم دارد تا این قابلیت را در آپدیت بعدی سیستم عامل ویندوز 10 ارائه دهد. بر همین اساس، آپدیت ژانویه 2019 ویندوز 10 دارای پردازشی با عنوان Windows.CallingShellApp است که از طریق آن می‌تواند تماس صوتی را از تلفن هوشمند به صورت مستقیم از تلفن هوشمند به لپ تاپ یا کامپیوترهای دسکتاپ انتقال دهد.

این قابلیت احتمالاً مستلزم نصب بودن یک اپلیکیشن خاص یا لانچر اختصاصی مایکروسافت روی تلفن‌های هوشمند اندرویدی است و به صورت مشخص از طریق اکانت رسمی مایکروسافت اقدام به انتقال تماس‌های صوتی می‌کند. مایکروسافت همچنین می‌تواند با استفاده از ارتباط وای فای بین دو دستگاه همراه و دسکتاپ زمینه برقراری و انتقال تماس صوتی استفاده کند.

گفتنی است که این قابلیت تا پیش از این نیز توسط شرکت اپل برای دستگاه‌های اختصاصی این کمپانی ارائه شده بود و کاربران کامپیوترهای مک می‌توانستند از آیفون متصل شده به اپل آیدی مشترک را به کامپیوتر دسکتاپ متصل کرده و از طریق آن تماس صوتی را در کامپیوترها جواب دهند.

با این حال مایکروسافت برای ارائه این قابلیت احتمالاً محدودیتی برای برقرار تماس تصویری میان دستگاه‌های تولید شده توسط کمپانی‌های مختلف در نظر نمی‌گیرد و تمامی کاربران میتوانند از این قابلیت در کامپیوتر ویندوزی خود استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید