نسخه جدید آفیس 2019 مجهز به حالت تاریک برای دستگاه‌های مک شد

نسخه جدید آفیس 2019 مجهز به حالت تاریک برای دستگاه‌های مک شد

شرکت مایکروسافت به عنوان توسعه دهنده اصلی بسته نرم افزاری آفیس، به تازگی اقدام به ارائه حالت تاریک در نسخه مک او اس این بسته نرم افزاری کرده است.

شرکت اپل تا پیش از این در توسعه مک او اس Mojave امکان تنظیم حالت تاریک را به این سیستم عامل اضافه کرده بود تا کاربران مک بوک‌ها و آیمک‌ها همانند کاربران دستگاه‌های ویندوزی بتوانند از حالت تاریک با تم مشکی متمایل به طوسی استفاده کنند.

در این میان، مایکروسافت نیز همانند بسیاری از توسعه دهندگان نرم افزارها برای سیستم عامل مک او اس اقدام به ارائه نسخه‌ای خاص از بسته نرم افزاری دفتری مایکروسافت آفیس کرده است. مایکروسافت آفیس جدید به طور کامل با رابط کاربری مک او اس سازگار بوده و کاربران میتوانند بدون هیچ محدودیتی از آن استفاده کنند.

گفتنی است که این قابلیت ابتدا برای کاربران آفیس 365 ارائه می‌شود و پس از انجام تست‌های نرم افزاری مختلف و رفع مشکلات احتمالی برای آفیس 2019 نیز ارائه خواهد شد.

مایکروسافت همچنین تصمیم دارد تا این حالت تاریک را به نسخه ویندوز بسته نرم افزاری آفیس نیز بیاورد. این کمپانی تا به امروز بسیاری از بخش‌های سیستم عامل ویندوز 10 را مجهز به بخش حالت تاریک کرده است. با این حال برخی از بخش‌های پر استفاده نظیر فایل اکسپلورر همچنان در حالت عادی قرار دارند. با این حال شایعات حاکی از آن است که مایکروسافت در آینده نزدیک تصمیم دارد تا تمامی اجزای ویندوز 10 و از جمله آن فایل اکسپلورر را مجهز به حالت تاریک کند. پیش بینی‌ها حاکی از آن است که این حالت تاریک مشخصاً در آپدیت ژانویه 2019 آماده عرضه می‌شود و پس از آن آفیس 2019 نیز مجهز به این حالت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید