معرفی 10 لوازم جانبی پر کاربرد محصولات سرفیس

سرفیس

کامپیوتر های سرفیس بدون شک با طراحی خاص و منحصر به فردی ساخته شده اند تا تجربه ای کاملا متفاوت به نسبت کامپیوتر های همراه دیگر را ارائه دهند. این مسئله در کنار اینکه  قدرت زیاد، عمر باتری قابل قبول و قابلیت حمل آسان را به این دستگاه ها اضافه کرده، موجب شده تا برحسب نوع استفاده، نیاز به لوازم جانبی تاحدودی متفاوت تر از دیگر کامپیوتر ها باشد.

در این میان مایکروسافت تلاش کرده تا با تولید و عرضه لوازم جانبی کاملا سازگار با کامپیوتر های خانواده سرفیس، هیچ خلائی را در تجربه کاربری سرفیس باقی نگذارد. در ادامه این مطلب سعی داریم تا 10 لوازم جانبی پرکاربرد تایید شده کامپیوتر های سرفیس را معرفی کنیم.

1

Surface pro type Cover

اگر صاحب یکی از مدل های تبلت سرفیس پرو باشید، به احتمال خیلی زیاد نیاز به یک کیبورد همه کاره و جمع و جور برای دستگاه ویندوزیتان خواهید داشت. Surface pro type Cover به صورت اختصاصی برای تبلت های سرفیس پرو ساخته شده تا علاوه بر ارائه تجربه یک تایپ کامل، به عنوان یک کاور و محافظت کننده نمایشگر سرفیس پرو هم کار کنم.

نحوه اتصال Surface pro type Cover به تبلت به صورت مغناطیسی و از طریق پین های اختصاصی است که در کمترین زمان ممکن آماده کار میشود. این کیبوردهای اختصاصی در رنگ های مختلف و در دو مدل مجهز به حسگر اثر انگشت و بدون آن عرضه میشوند.

گفتنی است که حسگر اثر انگشت تعبیه شده در این محصولات از طریق قابلیت نرم افزاری Windows Hello قابل کنترل و تنظیم است. این تایپ کاور ها بر اساس نوع، با سرفیس پرو 3، سرفیس پرو4 و  سرفیس پرو 2017 سازگاری دارند.

2

Surface pro Signature Type Cover

تایپ کاور اختصاصی و لوکس مایکروسافت برای تبلت های سرفیس پرو! این کاور اختصاصی، کارایی مشابه با تایپ کاور معمولی دارد با این تفاوت که از مواد فابریک زیبایی ساخته شده تا به تبلت های سرفیس پرو جلوه ای لوکس و زیبا بدهد. تایپ کاورهای منحصر به فرد Signature با استفاده از میکرو فایبر ایتالیایی Alcantara ساخته شده که از لحاظ زیبایی شناسی و لطافت، میتوانند حالت لذت بخش تری به سرفیس پرو بدهند.

میکرو فایبر Alcantara از لحاظ کارایی و دوام بسیار با کیفیت است و میتوان به راحتی از آن به مدت طولانی استفاده کرد. علاوه بر اینکه این ماده در اثر زمان ظاهر و جلوه کلاسیک خاصی به خود میگیرد که ظاهر سرفیس پرو را چشم گیر تر نیز خواهد کرد.

3

Surface Arc Touch mouse

یکی از خاصترین تلاش های مایکروسافت در طراحی لوازم جانبی! ماوس بدون سیم Arc Touch به گونه ای طراحی شده که به راحتی و با فشار دست حالت قوس کف دست را به خود بگیرد و آماده کار شود. این ماوس کوچک به راحتی میتواند تمام حرکات لمسی انگشتان را برای اسکرول کردن دریافت و ردیابی کند.

ماوس Arc Touch از طراحی صنعتی کاملا خاصی برخوردار است تا در عین استفاده آسان و راحت، قابلیت حمل بسیار بالایی داشته باشد و بتواند درکنار دستگاه های سرفیس در همه جا آماده کار باشد. Arc Touch را میتوان با کوچک ترین اشاره خاموش و به حالت صاف برای حمل درآورد.

این محصول در رنگ های متنوع تولید شده است. علاوه بر اینکه نسخه مخصوص سرفیس آن بدون دانگل و با اتصال به بلوتوث ساخته شده تا پورت های USB سرفیس را اشغال نکند.

4

Surface Dock

ظاهر کوچک و جمع و جور تمامی مدل های سرفیس ممکن است در ابتدا باور این مسئله را دشوار کند که این محصولات توانایی رقابت با بسیاری از دستگاه های دسکتاپ را دارند. سرفیس ها در ابعاد کوچک و با قابلیت حمل بسیار بالایی طراحی شده اند، اما این مسئله به این معنا نیست که برای داشتن یک میز کار حرفه ای، به کامپیوتر دیگری نیاز دارید.

تمام دستگاه های سرفیس شامل تبلت های سرفیس پرو و سرفیس بوک قابلیت اتصال به سرفیس داک را دارند. سرفیس داک میتوانند تمامی پورت ها و امکانات لازم برای یک میزکار کامل را ارائه دهد. ابعاد سرفیس داک تاحدودی شبیه به آداپتور های لپ تاپ های معمولی میماند که قابلیت های فراوانی را به دستگاه سرفیس شما میدهد.

به لطف سرفیس داک میتوانید تا دو نمایشگر بزرگ را به طور همزمان، و به همراه تمام لوازم جانبی متعدد نظیر ماوس، کیبورد، اسپیکر و حتی درایو نوری را تنها با اتصال یک کابل مگنتی به سرفیس متصل کنید و در حین لذت بردن از میزکارحرفه ای، دستگاهتان نیز شارژ شود.

سرفیس

Surface Dial

سرفیس دایل در حقیقت تعریفی جدید از نحوه ارتباط انسان با کامپیوتر است. شاید بسیاری از کارها و حرکات بتوانند از طریق ماوس، کیبورد، قلم استایلوس و صفحه نمایش لمسی به کامپیوتر قابل انتقال باشند؛ اما با تمام این مسائل جای دستگاهی چرخشی که بتواند به صورت پیوسته جرء به جزء حرکات دست را شناسایی کند خالی بود.

سرفیس دایل کامل کننده ارتباط انسان با کامپیوتر است که میتواند از طریق رابط چرخشی-فشاری خود بسیاری از کارهای حرفه ای را آسان تر و دقیقتر کند. این دستگاه میتواند یکی از مهم ترین دستیار های مناسب برای طراحان، گرافیست ها، معمارها و مهندس ها باشد.

6

Surface pen

بدون هیچ شکی قلم استایلوس یکی از مهم ترین ارتباط دهنده های انسان و کامپیوتر به حساب میاید.  قلم استایلوس سرفیس با دقت و ظرافت بسیار بالا میتواند شما را در یادداشت برداری و کشیدن طرح های مختلف کمک کند. نوک قلم سرفیس مجهز به سیستم تشخیص فشار با بیشتری سرعت ممکن است تا استفاده از سرفیس به همراه قلم استایلوس آن مانند یک تکه کاغذ باشد.

قلم سرفیس میتواند مانند یک مداد دیجیتال عمل کند و به راحتی و با نحوه نگه داشتن های مختلف، حالات متفاوتی را روی صفحه اعمال کند.

در طراحی بدنه این قلم یک مگنت باریک و طولانی تعبیه شده تا با اتصال به گوشه های سرفیس بتوانید از آن نگه داری کنید.

دکمه انتهای قلم سرفیس همواره آمادگی یادداشت برداری را دارد. کافی است تا این دکمه را فشار دهید تا در کمترین زمان ممکن، حتی زمانی که سرفیس در حالت Sleep است، آماده یادداشت برداری شود

7

 

Liteon External DVD Drive

تقریبا در تمامی کامپیوتر های سبک و فوق سبک امروزی از درایو نوری برای خواندن و نوشتن برروی لوح های CD و DVD استفاده نمیشود. درایو های نوری با اینکه هنوز کاربرد زیادی دارند اما با وجود حافظه های جانبی نظیر فلش مموری و هارد دیسک تا حدودی جایگاهشان را از دست داده اند.

مایکروسافت نیز در طراحی و تولید سرفیس ها این مطلب را فراموش نکرده و همچنان راهی برای اتصال درایو های نوری در نظر گرفته است.

تمامی مدل های سرفیس به لطف پورت USB 3.0 توانایی اتصال به درایو های نوری را دارند. درایو نوری Liteon یکی از قابل حمل ترین و کوچک ترین درایو های نوری اکسترنال است که  به صورت اختصاصی برای دستگاه هایی نظیر سرفیس تولید شده است.

8

Maroo Case

سرفیس ها به تنهایی ظاهر و جلوه ای محصر به فرد دارند. با این حال کیف های چرمی Maroo میتوانند در تکامل این ظاهر کمک بیشتری کنند. علاوه بر اینکه میتوانند محافظت کاملی از سرفیس بکنند. این کیف ها در طرح ها و رنگ های گوناگون ساخته شده اند که میتوانند قابلیت حمل بهتری به سرفیس بدهند.

با قرار داد سرفیس در این کیف ها میتوان یک کامپیوتر قدرتمند را به شکل یک کلاسور به هرجایی حمل کرد.

9

Mini DisplayPort to HDMI/VGA

درگاه Mini Display تعبیه شده در سرفیس ها میتواند به راحتی این دستگاه ها را به ابزاری برای ارائه یک کنفرانس و نمایش فیلم و تبدیل کند. کابل های اختصاصی مایکروسافت برای تبدیل این درگاه به HDMI و VGA میتواند قابلیت ارسال تصویر را با نهایت کیفیت ممکن را ارائه دهند.

با استفاده از این کابل های تبدیل دیگر نگرانی کیفیت تصویر انتقالی روی نمایشگر ها وجود نخواهد داشت. کابل های اختصاصی سرفیس به صورت کاملا قابل حمل طراحی و تولید شده اند و میتوان از آنها برای اتصال به نمایشگر ها و ویدیو پروژکتور ها استفاده کرد.

4444

Wireless Display Adapter

این محصول در حقیقت دانگل اختصاصی مایکروسافت برای انتقال صدا و تصویر به صورت بی سیم است که کیفیت تصویر بسیار خوبی را ارائه میدهد. این دانگل به گونه ای ساخته شده تا بهترین کیفیت ممکن تصاویر خروجی از سرفیس را به نمایشگر های مجهز به ورودی HDMI انتقال دهد.

این دانگل متشکل از یک پورت HDMI برای ارائه صدا و تصویر به نمایشگرها و پورت USB برای تامین برق لازم برای کار است که میتوانید آن را به درگاه های خود نمایشگر، و یا یک آداپتور دیگر متصل کنید.

Wireless Display Adapter از نمایشگرهای HDTV تا 23 اینچی پشتیبانی میکند. این دانگل میتواند از تمامی دستگاه های مجهز به ویندوز 8.1 و10، اندروید 4.2.1 و بالاتر از طریق Miracast در فاصله 7 متری پشتیبانی کند.

شما میتوانید از این دانگل برای ارسال تصویر سرفیس برروی نمایشگر به عنوان مانیتور استفاده کنید و یا با آن تصاویر را به صورت مستقیم پخش کنید.

11 دیدگاه برای “معرفی 10 لوازم جانبی پر کاربرد محصولات سرفیس

  1. MohammadrezaRahmati گفته:

    درود بر شما. میخواستم بدونم که چرا سورفیس من رایتر را اجرانمی کنه یعنی زمانی که سی دی را داخل رایتر میزارم از روی صفحه محو میشه و هی درایو روشن و خاموش میشه .من از سامسونگ و ترنسند استفاده کردم و هر دو این مشکل را دارند. لطف میکنید و راهنمایی کنید که از چه رایتری برای سورفیس ۳ و ۴ میتونم استفاده کنم.سپاس از شما

    • faraji گفته:

      تنها برخی از دی وی دی رام ها و رایتر ها با سرفیس ها سازگار هستند و شما باید از آنها استفاده کنید. با بخش فروش تماس بگیرید تا در مورد دستگاه های قابل پشتیبانی راهنمایی بگیرید

    • faraji گفته:

      لطفا سوال خود را واضح تر بپرسید گوشی شما اندروید است یا آیفون؟ البته هر در هر دو صورت همانند کامپیوترهای ویندوزی کامل میتوانید فایل ها را بین گوشی و دستگاه انتقال دهید.

  2. Sia گفته:

    سلام خسته نباشید سرفیس پرو 4 دارم ویندوزشو دادم عوض کردن وقتی یکی دوساعت کار میکنه صفحه ویندوز پر پر میکنه یا کلا هنگ میکنه هیچیش کار نمیکنه

  3. دشتی گفته:

    سلام خسته نباشید
    میخواستم سورفیس همزمان به تلویزیون که کابل hdmi داره و ویدئو پروژکتور کابل vga دار وصل کنم و تصیر بگیرم ولی یکی بیشتر نمایش نمیده

دیدگاهتان را بنویسید