مایکروسافت محدودیت اجرای اپلیکیشن در سرفیس پرو ایکس را برطرف می‌کند

نسخه‌های دموی سرفیس پرو ایکس در فروشگاه‌های رسمی مایکروسافت موجود شد - سرفیس پرو ایکس 2 تا دو هفته دیگر رونمایی می‌شود؟

یکی از چالش‌هایی که برخی از کاربران به تازگی با آن مواجه شده‌اند، مربوط به محدودیت اجرای اپلیکیشن در سرفیس پرو ایکس است.

سرفیس پرو ایکس با پردازنده ARM توسعه داده شده از و تنها می‌تواند اپلیکیشن‌های مبتنی بر پلتفرم ویندوز یونیورسال و X86 را در خود اجرا کند. با این حال بسیاری از کاربران اعلام کرده‌اند که اجرای نرم افزارهای X86 با مشکلات و محدودیت قابل توجهی همراه هستند.

در این میان، گزارش‌های رسیده از طرف مایکروسافت حاکی از آن است که توسعه دهندگان این شرکت در تلاش هستند تا در توسعه و عرضه آپدیت‌های جدید ویندوز 10 برای این دستگاه محدودیت‌های اجرای اپلیکیشن‌ها را برطرف کنند. محدودیت‌های یاد شده به دلیل عدم پاسخگویی سیستم عامل در اجرای برخی از نرم افزارهای X86 است که مایکروسافت تصمیم دارد تا با افزایش سطح همکاری خود با توسعه دهندگان مختلف آن‌ها را برطرف کند.

اجرای اپلیکیشن در سرفیس پرو ایکس آن هم با معماری X86 باعث می‌شود تا کاربران با کمترین محدودیت برای استفاده روزمره از دستگاه‌های خود مواجه باشند، تمامی نرم افزارهای مهم، نظیر فتوشاپ و مجموعه آفیس همچنان به صورت X86 روی سیستم عامل این دستگاه‌ها اجرا می‌شوند. با این حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی از نرم افزارهای X86 نیز در مدل جدید سرفیس پرو با مشکل مواجه هستند و نمی‌توانند به صورت عادی اجرا شوند و به کاربران خدمات مربوط به خود را ارائه دهند.

مایکروسافت در توضیحات خود برای اجرای نرم افزارهای مختلف در سرفیس پرو ایکس اعلام کرده که این محدودیت‌ها به زودی و از طریق آپدیت‌های نرم افزاری برطرف می‌شوند و کاربران می‌توانند به صورت عادی و بهینه از دستگاه‌های خود برای انجام تمامی کارهای مورد نیاز خود استفاده کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید