مایکروسافت مجوز فروش سرفیس پرو ۸ را دریافت کرد

- فروش سرفیس پرو ۸ - تصاویر سرفیس پرو 8 در eBay فاش شد

شرکت مایکروسافت به تازگی مجوز فروش سرفیس پرو ۸ را از سازمان ارتباطات آمریکا (FCC) دریافت کرده است و به زودی این محصول را آماده عرضه می‌کند.

تا پیش از این شایعاتی مبنی بر عرضه سرفیس پرو ۸ در ماه ژانویه ۲۰۲۱ منتشر شده بود و حالا دریافت این مجوز تائید کننده این شایعات است. در این مجوز مشخص شده است که شرکت مایکروسافت در ساخت سری جدید تبلت‌های حرفه‌ای خود از سیستم ارتباطی وای فای ۶ استفاده کرده است. این موضوع به معنای آن است که سرفیس جدید می‌تواند با سرعت بیشتری محتوای مبتنی بر شبکه و اینترنت را دانلود و آپلود کند.

منتشر شده پیشین حاکی از آن است که سرفیس پرو ۸ با پردازنده اینتل از نسل Tiger Lake عرضه خواهد شد و شرکت مایکروسافت از پردازنده گرافیکی اساسی در تولید این محصول استفاده خواهد کرد.

اطلاعات درج شده در مجوز جدید سازمان ارتباطات آمریکا نشان می‌دهد که سرفیس پروژه ۸ دقیقاً مطابق با شایعات بوده و با پردازنده سری Iris Xe آماده تولید و عرضه شده است.

استفاده از پردازنده گرافیکی انحصاری باعث می‌شود تا تبلت‌های سرفیس برای انجام کارهایی نظیر ویرایش تصاویر، بازی‌ها پردازش‌های سنگین دیگر آماده و بهینه‌سازی شوند. پیش از این‌یکی از چالش‌های مهم همه سری محصولات همراه مایکروسافت عدم پشتیبانی از گرافیک اختصاصی بود و حالا شرکت مایکروسافت با عرضه این محصول و استفاده از تراشه dGPU را به طور کامل برطرف کرده است.

همچنین حاکی از آن است که فروش سرفیس پرو ۸ در چند کانفیگ مختلف انجام خواهد شد که شامل پردازنده‌های میان رده، رده پایین و رده بالای شرکت اینتل است. محصول با حافظه رم ۴، ۸ و ۱۶ گیگابایت تولید شده و مبتنی بر سیستم ذخیره سازی ssd خواهد بود.

بر اساس شایعات و گزارش‌های مختلف این محصول همراه با نسل جدید لپ‌تاپ‌های اختصاصی مایکروسافت در ژانویه ۲۰۲۱ آماده عرضه به بازار خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید