قابلیت Home Group از ویندوز 10 حذف خواهد شد

قابلیت Home Group از ویندوز 10 حذف خواهد شد

Home Group یکی از محبوب‌ترین قابلیت‌های ارائه شده در سیستم عامل مایکروسافت بود که از زمان عرضه نسخه‌های پیشین آن، به کاربران امکانات مختلفی ارائه می‌داد.

این قابلیت به کاربران اجازه اتصال و اشتراک ‌گذاری فایل‌ها، پرینتر و دیگر موارد را می‌داد. Home Group برای کار نیازی به اینترنت نداشت و کاربران می‌توانستند تمامی دستگاه‌ها را از طریق این قابلیت به یکدیگر متصل کنند.

اما حالا مایکروسافت تصمیم به حذف این قابلیت در ویندوز 10 گرفته است. بر همین اساس، مایکروسافت در آپدیت شماره 9 بیلد 17063 رد استون 3 این قابلیت را حذف کرده است و کاربران دیگر قادر به استفاده از آن نیستند.

البته باید گفت که Home Group هنوز در نسخه‌های دیگر ویندوز و همچنین آپدیت‌های پیشین ویندوز 10 وجود دارد و کاربران همچنان قادر به استفاده از آن هستند. با این حال مایکروسافت در آینده‌ای نزدیک این قابلیت را از سیستم عامل اختصاصی خود حذف خواهد کرد.

مایکروسافت در استدلال اقدام به حذف این قابلیت، اعلام کرده که بسیاری از کاربران دیگر از Home Group استفاده نمی‌کنند. گسترش اینترنت و اپلیکیشن‌های مختلف باعث شده تا کاربرد این سیستم کاهش پیدا کند و کاربران تمایل بیشتری به استفاده از سرویس‌های مشابه داشته باشند.

از طرفی حذف هوم گروپ باعث ابراز نارضایتی برخی دیگر از کاربران اینسایدر شده است. تا پیش از این، مایکروسافت به اعتراض کاربران اینسایدر پاسخ می‌داد. بر همین اساس مایکروسافت تا پیش از این تصمیم به حذف نرم افزار نقاشی Paint در آپدیت پاییزی با عنوان Fall Creators کرده بود.  با این حال اعتراض بسیاری از کاربران باعث شد تا شرکت بزرگ ردموند در نهایت مجبور به عرضه پینت در ویندوز استور بشود تا بتواند کاربران قدیمی را راضی نگه دارد.

همین مسئله برای یک بار دیگر مشخصاً در تغییر نام اپلیکیشن Photos به Story remix نیز اتفاق افتاده بود و اعتراض کاربران باعث تغییر روند توسعه آپدیت‌های جدید ویندوز 10 شد. به همین دلیل می‌توان امیدوار بود که افزایش تعداد کاربران معترض به حذف قابلیت هوم گروپ بتواند به باقی ماندن آن در ویندوز کمک کند.

 

3 دیدگاه برای “قابلیت Home Group از ویندوز 10 حذف خواهد شد

  1. مهدی زیورعالم گفته:

    سلام من مغازه کافی نت دارم
    تا قبل از حذف هوم گروپ برای اشتراک گذاری فایل ها و اشتراک گذاری پرینتر مشکلی نداشتم
    اما حالا که حذف شده سیستم ها هیچ گونه ارتباطی رو باهم برقرار نمی کنند
    شما راهی رو بلدیم که مشکل اشتراک گذایل فایل و پرنتر حل بشه

  2. مهدی زیورعالم گفته:

    سلام من مغازه کافی نت دارم
    تا قبل از حذف هوم گروپ برای اشتراک گذاری فایل ها و اشتراک گذاری پرینتر مشکلی نداشتم
    اما حالا که حذف شده سیستم ها هیچ گونه ارتباطی رو باهم برقرار نمی کنند
    شما راهی رو بلدین که مشکل اشتراک گذاری فایل و پرینتر حل بشه

    • faraji گفته:

      استفاده از موارد یاد شده بدون هوم گروپ و پروتکل اشتراگ گذاری SMB مایکروسافت تا حدودی دشوار است.
      توصیه میشود تا برای تمامی دستگاه ها آی پی استاتیک داخلی در نظر بگیرید و سپس دستگاه ها را به هم متصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید