قابلیت سوئیفت کیبورد مجازی ویندوز 10 به آپدیت 20H1 نمی‌آید

کیبورد مجازی ویندوز

گزارش‌های اخیر منتشر شده حاکی از آن است که شرکت مایکروسافت تمایلی به ارائه قابلیت سوئیفت به کیبورد مجازی ویندوز 10 ندارد و در آپدیت 20H1 این قابلیت در اختیار کاربران قرار نخواهد گرفت.

مایکروسافت تا پیش از این کیبورد سوئیفت را در اپلیکیشن اختصاصی خود برای سیستم عامل‌های اندروید و آی او اس ارائه داده بود؛ با این حال این قابلیت تا به امروز برای دستگاه‌های ویندوزی مبتنی بر نمایشگرهای لمسی نظیر سرفیس ها ارائه نشده است.

قابلیت سوئیفت در کیبورد مجازی ویندوز 10 به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون برداشتن انگشت دست از روی نمایشگر، موارد مختلف را صرفاً با اشاره روی کیبورد مجازی تایپ کنند و دیگر نیازی به استفاده از 10 انگشت برای تایپ روی نمایشگر لمسی نداشته باشند.

این قابلیت تا پیش از این قرار بود به صورت انحصاری از طرف شرکت مایکروسافت برای کاربران ویندوز 10 ارائه شود و در دستگاه‌های مبتنی بر نمایشگر لمسی نظیر سرفیس ها امکان استفاده داشته باشد. با این حال شرکت مایکروسافت تصمیم گرفته تا به دلیل برخی از مشکلات ایجاد شده در آپدیت 20H1 این قابلیت را به کاربران ارائه ندهد.

وب سایت WinFuture اعلام کرده که شرکت مایکروسافت این قابلیت را در ویندوز 10 ارائه نمی‌دهد و فعلاً برنامه برای ارائه آن به کاربران عمومی ندارد. این در حالی است که کیبورد مجازی مایکروسافت برای تلفن‌های هوشمند اندرویدی که به همراه این قابلیت به کاربران ارائه شده است تنها از طریق پلی استور نزدیک به 500 میلیون بار دانلود شده و استقبال بسیار خوبی از کاربران را به همراه داشته است.

شرکت مایکروسافت با این حال ممکن است در آپدیت‌های بعدی سیستم عامل ویندوز 10 اقدام به ارائه این قابلیت در کیبورد مجازی توسعه داده شده برای سیستم عامل اختصاصی خود کند.

دیدگاهتان را بنویسید