شرکت مایکروسافت، بسته آفیس برای لینوکس را آماده عرضه می‌کند

شرکت مایکروسافت، بسته آفیس برای لینوکس را آماده عرضه به تمامی کاربران کرد

شرکت مایکروسافت برای اولین بار بسته نرم افزاری آفیس برای لینوکس را آماده عرضه کرده است و کاربران از امروز می‌توانند این بسته نرم افزاری را مورد تست و بررسی در دستگاه‌های مبتنی بر توزیع‌های لینوکسی قرار دهند.

مایکروسافت برای لینوکس با فرمت DEB و RPM از همین حالا در اختیار کاربران قرار گرفته است و آن‌ها می‌توانند این بسته نرم افزاری را روی کامپیوترهای مبتنی بر توزیع‌های زیر شاخه دبیان و ردهت نصب کنند. دبیان و ردهت از جمله مهم‌ترین شاخه‌های اصلی توزیع لینوکس هستند که بسیاری از توزیع‌ها از این مجموعه منشعب شده‌اند. بنابراین عرضه آفیس برای لینوکس آن هم در دو فرمت یاد شده باعث می‌شود تا بسیاری از کاربران دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل‌های دارای هسته لینوکسی بتوانند از این بسته نرم افزاری به صورت مستقیم و با طی کردن روند نصب سریع دسترسی داشته باشند.

مایکروسافت تا پیش از این به خاطر سیاست‌های تجاری خود آفیس برای لینوکس را آماده عرضه نکرده بود و کاربران این سیستم عامل‌ها محدود به استفاده از نرم افزارهای جایگزین نظیر اوپن آفیس و لیبره آفیس بودند. مایکروسافت در طول سالیان گذشته آفیس  را تنها برای سیستم عامل ویندوز و مک آماده عرضه کرده بود و از دو سال پیش فرایند عرضه نرم افزارهای نسخه موبایل این مجموعه را در دستگاه‌های همراه مبتنی بر سیستم عامل اندروید و آی او اس را نیز آغاز کرده بود.

در این میان، شرکت مایکروسافت سیاست‌های تجاری خود برای عرضه نرم افزارهای مختلف را تغییر داده است و از همین حالا فرایند آماده سازی و عرضه آفیس برای لینوکس را انجام داده است و کاربران این سیستم عامل‌ها می‌توانند به این بسته نرم افزاری با رابط کاربری ویژه دسترسی داشته باشند.

برای دانلود این نسخه جدید کاربران میتوانند به وب سایت رسمی شرکت مایکروسافت مراجعه کرده و آخرین نسخه بسته نرم افزاری یاد شده را بسته به نوع توزیع دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید