سیستم جست و جوی ویندوز 10 به صورت جهانی با اختلال مواجه شده است

گزارش‌های منتشر شده از طرف کاربران حاکی از آن است که بخش جست و جوی ویندوز 10 به صورت جهانی با اختلال مواجه شده است و تمامی کاربران این سیستم عامل امکان دسترسی به جست و جوی این مشکل را ندارند. شرکت مایکروسافت نیز این مسئله را تائید کرده است و اعلام کرده که در آپدیت‌های جزئی عرضه شده از چند ساعت پیش این مشکل را برطرف کرده است. مایکروسافت اعلام کرده که مشکل یاد شده به صورت موقت ایجاد شده بود و حالا به طور کامل برطرف شده است و کاربران می‌توانند با دانلود و نصب آپدیت‌های جدید عرضه شده برای این سیستم عامل، به صورت بهینه‌تر از این سیستم عامل استفاده کنند. در این میان، مایکروسافت توضیح داده که این مشکل در صورت برطرف نشدن، نیاز به فیکس به صورت دستی دارد و کاربران باید چند تغییر را در سیستم عامل خود انجام دهند. در توضیحاتی که مایکروسافت به کاربران نشان داده، اعلام کرده که در CMD کاربران دو دستور زیر را اجرا کنند تا مشکل یاد شده برطرف شود: reg add HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Search /v BingSearchEnabled /t REG_DWORD /d 0 /f reg add HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Search /v CortanaConsent /t REG_DWORD /d 0 /f پس از وارد کردن این دو دستور، کاربران باید اقدام به ریستارت سیستم عامل کرده تا بتوانند به صورت بهینه از دستگاه‌های مبتنی بر این سیستم عامل استفاده کنند. شرکت مایکروسافت اعلام کرده که کاربران حتی‌الامکان از این روش استفاده نکنند و پیش از اقدام به وارد کردن این دستورهای رجیستری، ابتدا سیستم عامل را آپدیت کنند تا جست و جوی ویندوز 10 به‌روز شود و مشکلات آن به صورت کامل برطرف شود. شرکت مایکروسافت اعلام کرده که عمده این مشکل برای آپدیت‌های 1903 ایجاد شده است؛ با این حال کاربران نسخه‌های دیگر نیز ممکن است با این مشکل مواجه شوند.

گزارش‌های منتشر شده از طرف کاربران حاکی از آن است که بخش جست و جوی ویندوز 10 به صورت جهانی با اختلال مواجه شده است و تمامی کاربران این سیستم عامل امکان دسترسی به جست و جوی این مشکل را ندارند.

شرکت مایکروسافت نیز این مسئله را تائید کرده است و اعلام کرده که در آپدیت‌های جزئی عرضه شده از چند ساعت پیش این مشکل را برطرف کرده است. مایکروسافت اعلام کرده که مشکل یاد شده به صورت موقت ایجاد شده بود و حالا به طور کامل برطرف شده است و کاربران می‌توانند با دانلود و نصب آپدیت‌های جدید عرضه شده برای این سیستم عامل، به صورت بهینه‌تر از این سیستم عامل استفاده کنند.

در این میان، مایکروسافت توضیح داده که این مشکل در صورت برطرف نشدن، نیاز به فیکس به صورت دستی دارد و کاربران باید چند تغییر را در سیستم عامل خود انجام دهند.

در توضیحاتی که مایکروسافت به کاربران نشان داده، اعلام کرده که در CMD کاربران دو دستور زیر را اجرا کنند تا مشکل یاد شده برطرف شود:

reg add HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Search /v BingSearchEnabled /t REG_DWORD /d 0 /f

reg add HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Search /v CortanaConsent /t REG_DWORD /d 0 /f

پس از وارد کردن این دو دستور، کاربران باید اقدام به ریستارت سیستم عامل کرده تا بتوانند به صورت بهینه از دستگاه‌های مبتنی بر این سیستم عامل استفاده کنند. شرکت مایکروسافت اعلام کرده که کاربران حتی‌الامکان از این روش استفاده نکنند و پیش از اقدام به وارد کردن این دستورهای رجیستری، ابتدا سیستم عامل را آپدیت کنند تا جست و جوی ویندوز 10 به‌روز شود و مشکلات آن به صورت کامل برطرف شود.

شرکت مایکروسافت اعلام کرده که عمده این مشکل برای آپدیت‌های 1903 ایجاد شده است؛ با این حال کاربران نسخه‌های دیگر نیز ممکن است با این مشکل مواجه شوند. در صورت مواجه شدن با این مشکل در قدم اول اقدام به نصب آپدیت‌های جدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید