سرفیس پرو ۷ تا چه حد برای گیم مناسب است؟

سرفیس پرو ۷ تا چه حد برای گیم مناسب است؟

یکی از نکاتی که شرکت مایکروسافت در طراحی و حتی تبلیغات سرفیس پرو ۷ به آن پرداخته، تعبیه پردازنده گرافیکی حرفه‌ای در این محصول است. حال سؤال این است که سرفیس پرو ۷ تا چه حد برای گیم مناسب است؟

بدون شک سرفیس پرو ۷ و تمامی کامپیوترهای ویندوزی سرفیس امکان اجرای بازی‌های گرافیکی را از طریق سرویس‌های ابری نظیر مایکروسافت ایکس کلاود، GeForce Now و گوگل استادیا را دارند. اما اگر کاربران بخواهند با این کامپیوترهای همراه امکان اجرای بازی‌ها با استفاده از سخت‌افزار داخلی آن‌ها داشته باشند، چه اتفاقی رخ خواهد داد.

سرفیس پرو ۷ دارای پردازنده مرکزی نسل دهم شرکت اینتل به همراه یک پردازنده شخصی سازی شده از سری Iris است که طی همکاری مایکروسافت و اینتل طراحی و تولید شده است. این پردازنده گرافیکی در نگاه اول توجه بسیاری از گیمرها را به خود جلب می‌کند تا کنار انجام‌ کارهای روزمره حرفه‌ای امکان اجرای بازی‌ها را نیز داشته باشند. در این میان بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که سرفیس پرو ۷ برای اجرای گیم هایی نظیر Gears 5 و Forza Horizon 4 که توسط مایکروسافت به عنوان بازی‌هایی بهینه برای سیستم عامل ویندوز معرفی شده‌اند نیز مناسب نیست. شاید بتوان با سرفیس پرو بسیاری از بازی‌های میان رده را اجرا کرد، اما بازی‌های حرفه‌ای و پرچمدار قطعاً در سرفیس از طریق سخت‌افزار داخلی غیرقابل اجرا خواهد بود.

در حقیقت بنچ مارک‌ها نشان می‌دهد که پردازنده نسل دهمی سرفیس برای اجرای Forza Horizon 4 بدون لگ و اختلالات بصری و صوتی باید روی ۲۰ فریم بر ثانیه تنظیم شود که از نظر هیچ گیمری مناسب نیست.

این موضوع نشان می‌دهد که سیاست مایکروسافت برای تولید سرفیس‌ پرو ۷ دارای پردازنده‌های گرافیکی مجزا صرفاً برای اجرای نرم افزارهای حرفه‌ای گرافیکی است. در عین حال مایکروسافت به کاربرانی که تمایل به اجرای بازی دارند گزینه سرویس پردازش ابری اکس کلاود را ارائه داده است. از طرف دیگر مایکروسافت بیشتر تمایل دارد تا کاربران مایکروسافت بازی‌های مورد نظر خود را روی کنسول ایکس باکس اجرا کنند و به جای آن از کامپیوترهای شخصی برای اجرای بهینه‌تر نرم‌افزارها استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید