روند تولید و عرضه مایکروسافت بند رسماً متوقف شد

روند تولید و عرضه مایکروسافت بند رسماً متوقف شد

شرکت مایکروسافت پس از گذشت 5 سال از زمان معرفی نسخه اولیه مایکروسافت بند، روند تولید و عرضه این پوشیدنی هوشمند را متوقف کرده است.

مایکروسافت بند یک دستبند هوشمند بود که به صورت اختصاصی از طریق مایکروسافت برای کاربران تلفن‌های هوشمند مبتنی بر ویندوز فون، اندروید و آی او اس توسعه داده شده بود. این کمپانی در سال 2015 از نسخه دوم مایکروسافت بند با طراحی ویژه و منحصر به فردتر رونمایی کرد و توانست رضایت بسیاری از طرفداران محصولات هوشمند ورزشی را به خود جلب کند. با این حال قیمت بسیار بالای  این محصول نسبت به دستبندهای هوشمند سلامتی دیگر عرضه شده در بازار باعث شد تا عمر مایکروسافت بند به زودی در بازار جهانی پایان بیابد و رفته‌رفته تمایل خریداران برای استفاده از این دستبند هوشمند کاهش پیدا کند.

شرمت مایکروسافت به تازگی تصمیم گرفته تا اپلیکیشن رسمی این دستبند هوشمند را از مایکروسافت استور متوقف کند و پس از آن امکان دسترسی به آن را نخواهند داشت. اپلیکیشن HEALTH ارائه شده برای مایکروسافت بند و اتصال آن به دستگاه‌های هوشمند حیاتی است که از این پس قرار است به صورت تدریجی از اپ استور و گوگل پلی نیز حذف شود و پس از آن به صورت جداگانه در وب سایت‌های متفرقه آماده عرضه شود.

در زمان اوج موفقیت مایکروسافت بند، بسیاری از کاربران از خراب شدن بند نگه دارند آن و خرابی سنسورهای آن به خاطر نفوذ آب به آن ابراز نارضایتی کرده بودند و همین مسئله دلیلی برای توقف تولید این محصول از طرف شرکت مایکروسافت شد. بر این اساس پیش بینی‌های منتشر شده حاکی از آن است که شرکت مایکروسافت فعلاً تصمیمی برای ادامه فعالیت در زمینه تولید و عرضه پوشیدنی‌های هوشمند ندارد و قرار است فعالیت‌های خود را از بازار این گونه از محصولات خارج شود.

دیدگاهتان را بنویسید