دستیار آپگرید ویندوز 10 دوباره آماده عرضه می‌شود

دستیار آپگرید ویندوز 10 دوباره آماده عرضه می‌شود

شرکت مایکروسافت از زمان عرضه آپدیت آوریل 2018 دستیار آپگرید ویندوز 10 را که با عنوان Windows 10 Upgrade Assistant شناخته می‌شد را دیگر به کاربران عرضه نکرد و بر این اساس کاربران کامپیوترهای ویندوزی دیگر امکان دسترسی به این دستیار را نداشتند و تنها از طریق بخش Windows Update امکان به روز رسانی سیستم عامل خود را داشتند.

اما حالا مشخص شده است که مایکروسافت تصمیم دارد تا دستیار آپدیت ویندوز 10 را برای بار دیگر آماده عرضه به کاربران کند تا از آن طریق کاربران بتوانند به صورت فورس آپدیت‌ها را برای دستگاه‌های خود دانلود و نصب کنند. گفتنی است که این دستیار باعث می‌شود تا آپدیت‌ها به صورت مرحله‌ای روی دستگاه‌های ویندوزی نصب نشوند و کاربران به صورت یکجا تمامی به روز رسانی‌های جدید را در دستگاه‌های خود نصب کنند.

مایکروسافت تا پیش از این اعلام کرده بود که نصب آپدیت‌ها به صورت یکجا در دستگاه‌های ویندوزی باعث بروز مشکلاتی متعدد می‌شود و به همین دلیل امکان نصب یکجا و غیر مرحله‌ای به روز رسانی‌ها را از بین برده بود. اما حالا مشخص شده که نزدیک به 80 درصد از کاربران دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز 10 که تمایل به نصب آپدیت‌های جدید دارند از این ابزار برای به روز رسانی و نصب آپدیت‌های بزرگ در دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند.

بر این اساس، مایکروسافت در آینده نزدیک و مشخصاً زمان عرضه اولین آپدیت بزرگ ویندوز 10 در سال 2019 میلادی برای بار دیگر ابزار Windows 10 Upgrade Assistant را آماده دانلود و نصب برای کاربران خواهد کرد. بر این اساس کاربرانی که در نصب و دانلود آپدیت 1901 ویندوز 10 با مشکل مواجه باشند دیگر نیازی به نصب فورس آپدیت‌ها از طریق Windows Update را ندارند و تنها کافی است از طریق Windows 10 Upgrade Assistant اقدام به نصب آپدیت‌های جدید کنند.

دیدگاهتان را بنویسید