تعداد کاربران ویندوز 7 نسبت به نسخه‌های جدید افزایش یافت

تعداد کاربران ویندوز 7 نسبت به نسخه‌های جدید افزایش یافت

بررسی‌های انجام شده توسط موسسه  Netmarketshare حاکی از آن است که در ماه‌های اخیر تعداد کاربران ویندوز 7 نسبت به نسخه‌های جدیدتر نظیر ویندوز 8 و 10 افزایش نسبتاً قابل توجهی داشته است.

در بررسی که نت مارکت شیر که در ماه گذشته منتشر شده بود، این موسسه اعلام کرد که میزان استفاده از سیستم عامل ویندوز 10 در حال افزایش است و کاربران تمایل بیشتری برای نصب این سیستم عامل روی دستگاه‌های خود داشته‌اند. این در حالی است که بررسی‌های اخیر و گزارش ماه مارس 2019 این موسسه حاکی از آن است که تعداد کاربران ویندوز 7 در طول سی روز گذشته تا حدودی افزایش پیدا کرده است.

سهم کاربران سیستم عامل ویندوز 7 در طول سی روز گذشته از 37.19 درصد از کامپیوترهای شخصی مبتنی بر سیستم عامل‌های توسعه یافته توسط شرکت مایکروسافت به 38.41 درصد افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این، سهم کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز 10 در طول بازه زمانی یاد شده از 40.90 درصد به 40.3 درصد کاهش داشته است.

این مسئله به طور مشخص نشان دهنده آن است که آپدیت‌های جدید ارائه شده برای سیستم عامل ویندوز 10 باعث خرابی و اختلال در کارکرد بسیاری از کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز در سراسر جهان شده است و کاربران دستگاه‌های قدیمی‌تر تصمیم گرفته‌اند تا نسخه‌های قدیمی‌تر نظیر ویندوز 7 را روی کامپیوترهای خود نصب کنند.

این رویداد در حالی اتفاق افتاده است که شرکت مایکروسافت تا پیش از این از عدم پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی در ویندوز 7 برای ماه‌های آینده سال 2019 خبر داده بود و اعلام کرده بود که تعداد زیادی از حفره‌های امنیتی این نسخه هنوز برطرف نشده‌اند. با این حال همچنان برخی از کاربران سیستم عامل ویندوز تمایل به نصب نسخه قدیمی‌تر این سیستم عامل پیدا کرده‌اند که این مسئله از لحاظ امنیتی تا حدودی خطرناک و نگران کننده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید