بیش از نیمی از دستگاه‌های دسکتاپ ویندوز استفاده می‌کنند

بیش از نیمی از دستگاه‌های دسکتاپ ویندوز استفاده می‌کنند

موسسه Netmarketshare به تازگی اقدام به انتشار گزارش خود در مورد آمار نصب و استفاده کاربران از سیستم عامل‌های دسکتاپ ویندوز کرده است که مشخص کننده سهم 50 درصدی سیستم عامل ویندوز 10 در میان تمامی محصولات مشابه است.

بر اساس گزارش این موسسه در ماه مه ویندوز 10 نزدیک به 57.8 درصد از سهم بازار کامپیوترهای دسکتاپ را در اختیار داشته است. از طرف دیگر بسیاری از نسخه‌های دیگر سیستم عامل‌های دسکتاپ نیز هر یک سهمی قابل توجه در این بازار داشته‌اند و شرکت مایکروسافت عملاً موفق‌ترین توسعه دهنده سیستم عامل‌های ارائه شده برای کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ به حساب میاید.

در این میان، مشخص شده است که سهم سیستم عامل مک در میان کاربران 6.68 درصد است که نسبت به ماه گذشته با کاهش بسیار جزئی مواجه بوده است. از طرف دیگر سهم بازار سیستم عامل‌های مبتنی بر هسته لینوکس همچنان ثابت و بدون تغییر بوده و برابر 3.17 درصد دستگاه‌های دسکتاپ ویندوز بوده است. گفتنی است که سیستم عامل کرومیوم نیز بخشی از سهم لینوکس را در اختیار خود دارد.

با توجه به این گزارش مشخص شده است که شرکت مایکروسافت با توسعه و عرضه ویندوز 10 و دستگاه‌های ویندوزی با رابط کاربری ویژه که تحت برند سرفیس عرضه می‌شوند توانسته بیشترین سهم از بازار کامپیوترهای دسکتاپ را از آن خود کند. شرکت مایکروسافت تا پیش از این نیز توانسته بود با عرضه آپدیت‌های رایگان در حجم کم، بهینه‌سازی رابط کاربری و موارد مشابه تمایل بیشتری از کاربران حرفه را به خود جلب کند. که این مسئله عامل اصلی موفقیت مایکروسافت در عرصه تولید محصولات کامپیوتری سرفیس نیز به حساب میاید.

مایکروسافت تصمیم دارد تا در آینده نزدیک با گسترش سطح استفاده کاربران از سیستم عامل ویندوز و نفوذ به دستگاه های دسکتاپ ویندوز بیشتر، سهم بازار این محصولات را از لحاظ نرم افزاری تصاحب کرده و محصولات سرفیس را به عنوان خاص ترین کامپیوترهای مبتنی بر سیستم عامل ویندوز 10 به کاربران سراسر جهان معرفی کند.

دیدگاهتان را بنویسید