بررسی سرفیس لپ تاپ 2

بررسی سرفیس لپ تاپ 2

سرفیس لپ تاپ 2 نسل جدید کامپیوترهای فوق سبک و همراه شرکت مایکروسافت است که به تازگی آماده عرضه به بازار شده است. این محصول در حقیقت نسل دوم کامپیوترهای سرفیس لپ تاپ به حساب میاید که از لحاظ طراحی هیچ تغییری نسبت به نسل قبلی نکرده و تنها تغییرات آن مربوط به افزایش قدرت سخت افزاری آن‌ها باز می‌گردد.

دستگاهی پریمیوم باقابلیت‌هایی ویژه

در سال 2016 مایکروسافت در رونمایی از نسل اول سرفیس لپ تاپ تلاش کرد تا این کامپیوتر فوق سبک را به‌عنوان یک دستگاه اقتصادی باقابلیت‌هایی محدود معرفی کند. این در حالی است که مایکروسافت در تولید و معرفی نسل دوم این کامپیوتر تلاش کرده تا دستگاهی پریمیوم و مشابه با دستگاه‌های حرفه‌ای نظیر سرفیس پرو و سرفیس بوک را ارائه دهد که با طراحی بسیار ویژه‌ای تولید شده‌اند.

مایکروسافت در حقیقت سرفیس گو را به‌عنوان یک دستگاه اقتصادی و میان رده به بازار معرفی کرد و دسته سرفیس لپ تاپ‌ها را به سمت دستگاه‌های باکیفیت‌تر و حرفه‌ای‌تر کشاند.

طراحی بدنه

سرفیس لپ تاپ 2 همانند نسل اولیه خود با هکان طراحی ویژه مایکروسافت تولید شده است. در حقیقت سرفیس لپ تاپ 2 یک کامپیوتر فوق سبک است که قابلیت حمل بسیار بالایی دارد. مایکروسافت در طراحی این کامپیوتر تلاش کرده تا با الترابوک ها و لپ تاپ‌های فوق سبک نظیر مک بوک ایر شرکت اپل رقابت کند. به همین دلیل کاربران می‌توانند با داشتن سرفیس لپ تاپ 2 یک کامپیوتر قدرتمند اما بسیار سبک را همیشه با خود حمل کنند.

قدرت سخت افزاری

سرفیس لپ تاپ دارای یک نمایشگر ال سی دی با رزولوشن 2256 در 1504 پیکسل با تراکم پیکسلی 201 PPI است که می‌تواند تصاویر را باکیفیت بسیار بالایی نشان دهد. از لحاظ قابلیت‌های سخت افزاری سرفیس لپ تاپ 2 مجهز به نسل هشتم پردازنده‌های Core i5 و Core i7 شده که با استفاده از آپشن های 8 یا 16 گیگابایت رم می‌تواند بازدهی بسیار مناسبی برای انجام کارهای حرفه‌ای داشته باشد. مایکروسافت در تولید این محصول، آپشن های ذخیره سازی 128، 256، 512 و 1024  گیگابایت را در نظر گرفته است که بسته به نوع کاربری شما قابل انتخاب هستند. پردازنده گرافیکی این کامپیوتر سبک Intel UHD 620 که برای انجام کارهای شخصی و نسبتاً حرفه‌ای مناسب است، با این حال نمی‌توان از آن توقع اجرای بازی‌های گرافیکی سنگین را داشت.

نتیجه گیری

به طور کل سرفیس لپ تاپ 2 یک کامپیوتر فوق سبک است که با عمر باتری و قدرت پردازشی فوق‌العاده تولید شده است. این محصول می‌تواند رقیبی مناسب برای کامپیوترهای ویندوزی و محصولات پریمیوم و رده بالایی نظیر مک بوک ایر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید