بخش گیم بار ویندوز 10 با قابلیت گروه بندی‌های ایکس باکس وان آماده عرضه شد

بخش گیم بار ویندوز 10 با قابلیت گروه بندی‌های ایکس باکس وان آماده عرضه شد

شرکت مایکروسافت به تازگی اقدام به توسعه و به روز رسانی نسخه جدید گیم بار ویندوز 10 کرده است که با شباهت بیشتر به رابط کاربری ایکس باکس وان کرده است

در نسخه بتای آپدیت جدید ویندوز 10 قابلیت گروه بندی بازی‌ها با شباهت به ایکس باکس وان آماده عرضه شده است. کاربران می‌توانند از این طریق در گروه‌های دیگر گیمرهای عضو شده و از آن طریق در جوامع گیمری مختلف اقدام به اجرای بازی‌های مختلف کنند.

گیم بار جدید اولین بار در بررسی‌های وب سایت Windows Central از آپدیت جدید ویندوز 10 برای ماه می 2019 مشخص شده است و کاربران در آینده نزدیک می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. بر اساس بررسی‌های این وب سایت مایکروسافت در توسعه و عرضه این بازی تلاش کرده تا بازی‌های ویدیویی را به صورت هوشمندانه‌تر برای کاربران دستگاه‌های ویندوزی عرضه کند تا آن‌ها نیز بتوانند با استفاده از کامپیوتر شخصی خود به تمامی قابلیت‌های ایکس باکس وان دسترسی داشته باشند. در حقیقت مایکروسافت با ارائه این به روز رسانی جدید در حال از بین بردن مرز میان کامپیوترهای شخصی مبتنی بر ویندوز 10 و کنسول بازی ایکس باکس وان است و در آینده تصمیم دارد تا رابط کاربری سیستم عامل ایکس باکس وان را نیز با شباهت بیشتر به ویندوز 10 آماده عرضه کند.

مایکروسافت فرایند شبیه سازی دو سیستم عامل ویندوز 10 و رابط کاربری ایکس باکس وان را از نیمه دوم سال 2017 میلادی آغاز کرده بود و حالا تصمیم دارد تا در توسعه و عرضه نسخه جدید آپدیت ویندوز 10 و آپدیت ایکس باکس وان اقدام به بهینه سازی این رابط کاربری دستگاه‌های مختلف کند.

گفتنی است که آپدیت ماه می 2019 ویندوز 10 قرار است در روزهای آتی به صورت عمومی و تدریجی آغاز شود و کاربران بتوانند با مراجعه به بخش Windows Update اقدام به دانلود و دریافت این نسخه از سیستم عامل دسکتاپ انحصاری شرکت مایکروسافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید