باتری سرفیس بوک 3 دارای دوام بیشتری خواهد بود

باتری سرفیس بوک 3 دارای دوام بیشتری نسبت به نسل‌های قبل خواهد بود

شرکت مایکروسافت در پتنت جدید خود از ایده‌هایی نوین برای بهبود روند استفاده از انرژی و دوام باتری سرفیس بوک 3 پرده برداشته است.

در پتنت جدیدی که مایکروسافت برای دستگاه‌های هیبریدی و جداشونده سرفیس بوک منتشر کرده مشخص شده است که کاربران در  آینده نزدیک می‌توانند به عمر بیشتری از باتری دسترسی داشته باشند و از آن طریق به صورت بهینه‌تر و هوشمندتر از دستگاه‌های خود استفاده کنند.

در این پتنت مایکروسافت روشی را برای افزایش مدت زمان کاری یک دستگاه با ظرفیت مشخص باتری توضیح داده است. در این طراحی و ایده، ظرفیت باتری دستگاه به صورت هوشمند از حالت صفر تا صد درصد شارژ می‌شود تا علاوه بر عدم کاهش مصرف انرژی، باتری به صورت موازی از طریق آداپتور شارژ شود. باتری سرفیس بوک 3 با توجه به این ایده قرار است با ولتاژهای گوناگون و بر اساس شیوه استفاده کاربر از دستگاه کار کند. در حقیقت کاربران بسته به نوع استفاده خود از دستگاه، مصرف باتری را تغییر خواهند داد.

این تغییرات باعث می‌شود تا عمر باتری سرفیس بوک 3 برای استفاده‌های عادی و روزمره که نیاز به انرژی کمتری دارند، امکان کار در مدت زمان بیشتری داشته باشند. در حقیقت مایکروسافت در حال توسعه روشی برای تشخیص نرخ خالی شدن شارژ باتری است تا از آن طریق کاربر مدت زمان بیشتری را برای کار با دستگاه‌های خود صرف کنند.

این قابلیت هر چند که باعث بهینه سازی روش مصرف انرژی در دستگاه‌ها می‌شود، با این حال هیچ تغییراتی در ظرفیت باتری سرفیس بوک 3 ایجاد نمی‌کند. این مسئله حاکی از آن است که سرفیس جدید با استفاده از این قابلیت تنها امکان بهینه سازی شیوه مصرف انرژی را دارد و هیچ تغییر در طراحی، حجم یا ظرفیت باتری این دستگاه نمی‌دهد.

سرفیس بوک جدید احتمالاً در جریان کنفرانس اکتبر شرکت مایکروسافت در کنار سرفیس پرو 7 آماده معرفی و عرضه به بازار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید