مایکروسافت از ترمینال در ویندوز 10 رونمایی کرد

مایکروسافت از ترمینال در ویندوز 10 رونمایی کرد

شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا یک اپلیکیشن جدید را برای دستورهای متنی ترمینال در ویندوز 10 توسعه دهد. بر اساس گزارش‌هایی که منابع رسمی شرکت مایکروسافت منتشر کرده است این اپلیکیشن قرار است کاربردی مشابه با ترمینال در توزیع‌های لینوکسی داشته باشد. مایکروسافت از این اپلیکیشن در جریان کنفرانس Build رونمایی کرده است.

ترمینال در ویندوز قرار است مشابه با CMD و پاورشل به تمامی آدرس‌های مرکزی محیط ویندوز دسترسی داشته باشد. مایکروسافت همچنین در توسعه این نسخه از اپلیکیشن کنترل دستورهای متنی به کاربران امکان شخصی سازی رابط کاربری و همچنین باز کردن تب‌های مختلف را داده است.

ترمینال در ویندوز همچنین قرار است از ایموجی‌ها و تصاویر دیگر نیز دسترسی داشته باشد. بر این اساس، ترمینال یاد شده می‌تواند به پردازنده گرافیکی دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز دسترسی داشته باشد و از آن طریق محتوای ویژه‌ای را به کاربران ارائه دهد.

این اپلیکیشن ترمینال در ویندوز قرار است در اواسط ژوئن سال جاری میلادی در اختیار کاربران قرار گیرد و پس از آن در محیط ویندوز 10 قابل استفاده خواهد بود.

مایکروسافت تا پیش از این امکان دسترسی به توزیع‌های لینوکسی را از طریق ویندوز 10 و مایکروسافت استور را به کاربران ارائه داده بود که با استفاده از OpenSSH برای کاربران قابل استفاده بود؛ اما حالا نسخه جدید به کاربران این امکان را می‌دهد که از ویندوز 10 همانند یک سیستم عامل‌های لینوکسی استفاده کنند.

گفتنی است که توزیع‌های لینوکسی نظیر اوبونتو به کاربران امکاناتی مشابه نظیر دسترسی به اپلیکیشن‌ها از طریق ترمینال، شخصی سازی آن‌ها و باز کردن تب‌های مختلف را به کاربران ارائه می‌دادند و حالا مایکروسافت تصمیم دارد تا با ارائه قابلیتی مشابه کاربران سیستم عامل لینوکس را به استفاده از ویندوز 10 و نسخه‌های جدید آن تشویق کند.  گفتنی است که این قابلیت از طریق یک آپدیت نرم افزاری به کاربران آماده ارائه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید