عمر سرفیس پرو هشت ساله شد

عمر سرفیس پرو

شرکت مایکروسافت هشت سال پیش در چنین روزی از سرفیس پرو نسل اول رونمایی کرد و نقطه عطف جدیدی را در زمینه استفاده از دستگاه‌های همراه مبتنی بر سیستم عامل ویندوز باز کرد و حالا عمر سرفیس پرو هشت ساله شده است.

در طول چند سال گذشته، مایکروسافت به صورت سالیانه از سرفیس های جدید رونمایی کرده و هر سال قابلیت‌های سخت افزاری و امکانات عرضه شده در آنها را بهینه‌سازی کرده است.

نزدیک به شش سال پیش عرضه سرفیس پرو 3 به عنوان نسل سوم تبلت های ویندوزی مایکروسافت باعث شد تا دیگر کاربران برای همراه داشتن یک دستگاه مبتنی بر این سیستم عامل نیاز به حمل دستگاهی قطور و سنگین را نداشته باشند. طراحی سرفیس پرو 3 که به طور کامل با نسل‌های پیشین خود متفاوت بود، یکی از نوآوری‌های بزرگ شرکت مایکروسافت به حساب میاید که باعث شد تا روند کاربری و استفاده از ویندوز تغییر کند. این طراحی بعدها توسط بسیاری از شرکت‌ها نظیر ایسوس مورد تقلید قرار گرفت و حتی در سال 2016 شرکت اپل نیز با ایده برداری از آن اقدام به رونمایی از آیپد پرو همراه با قلم و کیبورد کرد تا بتواند در رقابت با مایکروسافت سهمی از بازار جهانی این دستگاه‌های همراه را از آن خود کند.

عرضه سرفیس پرو 4 در سال 2015 آن هم همراه با ویندوز 10 به طور کامل امکاناتی ویژه را به کاربران ارائه داد که باعث شد تا جای پای دستگاه‌های هیبریدی به عنوان یک کامپیوتر همراه، هوشمند و کارآمد در بازار تثبیت شود.

شرکت مایکروسافت در حال حاضر سرفیس پرو 7 را آماده عرضه به بازار کرده که از جدید ترین نسخه سیستم عامل وینوز 10 به همراه جدیدترین نسل از پردازنده های اینتل استفاده می‌کند.

عمر سرفیس پرو در حالی به هشت سالگی رسیده که مایکروسافت توانسته طراحی و نوآوری جدید خود را برای همراه داشتن همیشگی یک کامپیوتر قدرتمند و کارآمد به تمام جهان بشاناساند و تجربه کاربری و خلاقیت کاربران را دگرگون کند.

دیدگاهتان را بنویسید