طراحی گوشه پنجره‌ها در آپدیت 201H1 ویندوز 10 دایره‌ای شکل می‌شود

طراحی گوشه پنجره‌ها در آپدیت 201H1 ویندوز 10 دایره‌ای شکل می‌شود

بررسی‌های انجام شده از نسخه‌های بتای ویندوز 10 حاکی از آن است که در آپدیت 201H1 ویندوز 10 گوشه پنجره‌ها به صورت دایره‌ای طراحی خواهند شد.

مایکروسافت از سال 2009 طراحی گوشه‌ای پنجره‌ها را کنار گذاشت و از آیکون‌ها و طراحی جدید برای پنجره‌ها در سیستم عامل ویندوز استفاده کرد. اما حالا مشخص شده است که این شرکت تصمیم دارد تا یازده سال پس از حذف این طراحی، گوشه‌های کناری پنجره‌ها را دوباره به صورت دایره‌ای در آپدیت 201H1 در خواهد آورد.

بررسی‌ها حاکی از آن است که کاربران عضو برنامه اینسایدر که نسخه‌های بتای ویندوز 10 را دریافت کرده‌اند از همین حالا از این طراحی در کامپیوتر شخصی خود استفاده می‌کنند. این طراحی قرار است پس از یازده سال و دوباره در سال 2020 و به طور مشخص در آپدیت 201H1 ویندوز 10 به کاربران عمومی آماده عرضه شود.

آپدیت 201H1 ویندوز 10 قرار است در سال آینده و به عنوان اولین به روز رسانی مهم سیستم عامل ویندوز 10 در سال 2020 به کاربران آماده عرضه شود. بر این اساس کاربران فعلاً و تا سال آینده از همان طراحی گذشته در رابط کاربری سیستم عامل ویندوز 10 استفاده خواهند کرد.

مایکروسافت احتمالاً تصمیم دارد تا از این طراحی در توسعه و عرضه آپدیت‌های جدید کنسول ایکس باکس وان نیز استفاده کند و شاید هم اقدام به استفاده از آن در سیستمم عامل جدید کنسول نسل نهم ایکس باکس کند.

طراحی یاد شده در حقیقت بخشی از طراحی فلوئنت جدید مایکروسافت است که قرار است به صورت تدریجی در سیستم عامل ویندوز 10 و دیگر ابزارهای نرم افزاری این شرکت مورد استفاده قرار گیرد. گفتنی است که توسعه و به کار گیری طراحی فلوئنت از آپدیت اکتبر 2017 شروع شده و تا به امروز نیز ادامه داشته است و در آینده با عرضه آپدیت 201H1 به تکامل خواهد رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید