یکی از روش های آسان برای متوقف کردن آپدیت اجباری ویدوز 10

یکی از روش های آسان برای متوقف کردن آپدیت اجباری ویدوز 10

ویدوز 10 از زمان عرضه در جولای 2015 تاکنون از محبوبیت زیادی برخوردار بوده. اما یکی از خاصیت های ویندوز 10 که برای بسیاری از کاربران شاید آزار دهنده باشد، آپدیت خود به خودی این سیستم عامل بدون اجازه کاربر خود است. این خاصیت باعث میشود تا میزان ترافیک مصرفی اینترنت بسیار بالا برود که این خود برای اغلب کاربران ایرانی با هزینه بسیار زیادی همراه است. از طرف دیگر آپدیت ویندوز درصورتی که به طور کامل و صحیح نصب نشود ممکن است دستگاه را با مشکلات بسیاری مواجه کند که خود این مشکلات در دستگاه های سرفیس ممکن است بیشتر از دیگر کامپیوتر های مجهز به ویندوز 10 باشد.

در ادامه این مطلب سعی داریم تا یکی از راحتترین روش های جلوگیری از آپدیت اتوماتیک ویندوز 10 را شرح دهیم.

لازم است که یادآور شویم که این تنها روش متوقف کردن آپدیت های خود بخودی ویندوز 10 نیست و روش های مختلفی برای این کار وجود دارد. اما این روش تنها به خاطر راحتتر بودن در اینجا ذکر شده است.

همچنین، توقف آپدیت های ویندوز 10 امری است کاملا اختیاری. در صورتی که همچنان میخواهید آپدیت های ویندوز 10 را انجام دهید، ترجیحا دستگاه خود را به اینترنت و منبع برق وصل کنید و از خاموش کردن دستگاه تا زمان پایان آپدیت خودداری کنید. تا نصب آپدیت ها به صورت ناقص انجام نشوند؛ چرا که در این صورت احتمال بروز مشکل در ویندوز بسیار بالا میرود.

برروی نوار وظیفه (TaskBar) راست کلیک کرده و وارد (Task Manager) شوید.

1

در(Task Manager) وارد تب (Services) شده و در قسمت پایینی آن گزینه (Open Services)را بزنید

2

در پنجره جدید(Windows Update) را پیدا کرده و روی آن دوبار کلیک کنید
3

(Service Status) را در حالت (Stop) قرار دهید
4

حالت (Startup type) را (Disable) کنید
5
در نهایت تنظیمات انجام داده را (Apply) کنید و دکمه (OK) را بزنید.
6

25 دیدگاه برای “یکی از روش های آسان برای متوقف کردن آپدیت اجباری ویدوز 10

    • امتداد پارسه گفته:

      سرفیس پرو 4 سه نوع کیبرد دارد.
      کیبرد انگلیسی بدون حسگر اثر انگشت که موجود است
      کیبرد فارسی بدون حسگر اثر انگشت که موجود است
      کیبرد انگلیسی با حسگر اثر انگشت که موجود نیست
      البته این اعلام موجودی بسیار متغیر است و خیلی سریع تغییر میکند. برای اطلاع دقیق از موجودی کیبرد و لوازم جانبی یه بخش سفارش لوازم جانبی سایت مراجعه کنید، و یا با دفتر امتداد پارسه تماس حاصل نمایید.

  1. امین گفته:

    من surface pro 4 خریدم و قویا تاکید میکنم چنین کاری نکنید! به این دلیل:

    روزهای اول قبل از اینکه آپدیت کلی بشه این مشکلات رو داشت: 1- دستگاه روشن بهد از قفل شدن و در حالی که کیبورد بهش متصل بود، چندین بار با ریست کلی مجبور شدم بازش کنم (فشردن دکمه ریست و صدای بلند دستگاه با هم به مدت 15 ثانیه). دفعه اول که فکر کردم دیگه روشن نمیشه! 2- صدای دستگاه کلا رفت! یعنی حتی ویندوز اسپیکرهای دستگاه رو نشناخت و با چند بار خاموش و روشن کردن دستگاه هم این مشکل رفع نشد. 3- سیستم تشخیص چهره بعضی اوقات به موقع و سریع عمل نمی کرد. 4- مهم تر از همه باطری دستگاه به طرز نگران کننده ای مصرف بالایی داشت و دیگه داشتم به خودم می قبولوندم که باهاش کنار بیام.
    ولی با آپدیت کلی دستگاه از قسمت setting تمام این مشکلات رفع شد. باطری تقریبا دو برابر بیشتر زمان استفاده داد.
    بنابر این حداقل توصیه میکنم بزارین دستگاه کلا آپدیت بشه. اگر هم مثل من دوست دارین windows defender که مثل یک ویروس یاب و از بین برنده ویروس عمل میکنه، مدام آپ دیت بشه، هرگز گزینه آپ دیت ویندوز رو غیر فعال نکنید.

    • امتداد پارسه گفته:

      دوست عزیز حرف شما کاملا درست است. به شرطی که آپدیت های سرفیس کامل و سر فرصت انجام شود. دقیقا مثل کاری که شما انجام دادید. در غیر اینصورت اگر آپدیتها ناکامل دانلود شوند، تصب ناکامل آنها اغلب باعث ایجاد مشکل در دستگاه ایجاد میکند

  2. روح اله گفته:

    سلام بنده اپدیت سرفیس را انجام دادم ولی متاسفانه الان برنامه وان نوت با مشکل مواجه شده
    مشکل اینه که قبلا اگر اینترنت متصل نبود میتونستم از برنامه استفاده کنم
    الان میگه باید اینترنتت وصل باشه تا من بتونم از برنامه استفاده کنم خواهش میکنم به من کمک نمایید که بتونم این مشکل را برطرف کنم

    • faraji گفته:

      دوست عزیز، برنامه OneNote که به صورت پیشفرض برروی ویندوز 10 نصب شده در اغلب موارد برای کار نیاز به اتصال به اینترنت دارد. به همین دلیل اگر به اینترنت متصل نباشید و یا آپدیت های سیسمی که در مطالب بالا ذکر شده را ببندید ممکن است دچار مشکل شود. پیشنهاد میشود با باز نگه داشتن آپدیت و متصل کردن دستگاه به اینترنت از برنامه OneNote استفاده کنید و یا اینکه توصیه میشود از OneNote 2016 که در بسته نرم افزاری آفیس 2016 هست استفاده کنید چرا که بسته های نرم افزاری آفیس 2016 قابلیت کار به صورت آفلاین را نیز دارند.

  3. ali گفته:

    با سلام
    من حدود دو ماهه پرو 4 رو خریدم. واقعا ویندوز 10 پر دردسره . ولی دیگه باهاش کنار اومدم . آپدیت ها رو که کامل انجام دادم دردسر بزرگ شروع شد که صفحه نمایش قفل میکرد و منو استارت باز نمیشد و کارهایی هم که تو سایت ها گفته بودن که مشکل رفع بشه فایده ای نداشت و بالاخره دو بار مجبور شدم ویندوز و ریست فکتوری کنم. واقعا در ماه اول اذیت شدم. الانم میخوام این صفحه ااولی که پسورد میخواد و بردارم به مشکل خوردم . همون ویندوز 7 خیلی خوب بود . نمیدونم میتونم رو این 7 نصب کنم یا نه . بعضی از نرم افزار ها باهاش مشکل دارن و خوب کار نمیکنن مثلا کروم یا kmplayer خلاصه دردسر زیاد داره اینو کسی میفهمه که از اول با xp و 7 کار کرده باشه و حالا با این فاجعه دست و پنجه نرم کنه. بعدم باطری پرو4 یا کلا سری سورفیس کلا ضعیفه . 3.5 پول دادم . قابلیت هاش و لمسی بودن و سبک بودنش به مشکلاتش نمیارزه . اگه برگزدم عقب ی لپ تاپ 14 معمولی با کانفیگ بالا میخرم بهتر از اینه. دیگه دارم میسازیم .

    • faraji گفته:

      دوست عزیز
      سرفیس پرو 4 از لحاظ UEFI و درایور های سخت افزاری با ویندوز 7 ناسازگار است و تنها با ویندوز 10 سازگاری دارد. اگر قصد استفاده از ویندوز 7 برروی سرفیس را دارید حتما به صورت مجازی آن را برروی سرفیس نصب کنید.
      اما در مورد ویندوز 10، ویندوز 10 طبق تغییراتی که به نسبت نسخه های قبلی ویندوز داشته، برای کاربر های ایرانی بسیار دردسر ساز شده. و باید با راه حل های مختلف مشکلات آن را حل کرد. توصیه میشود ابتدا ویندوز 10 سرفیستان را ریست کنید، سپس به یک اینترنت پر سرعت متصل کنید و تمام آپدیت های اصلی ویندوز 10 را دانلود کنید ( این فرایند ممکن است چند گیگابایت ترافیک اینترنت بگیرد و مدت چند ساعت طول بکشد. در طول آپدیت هرگز دستگاه را در حالت اسلیپ و هایبرنیت نبرید.) پس از اینکه تمام آپدیت ها با موفقیت نصب شدند، و از سالم بودن و روان بودن دستگاه از نظر نرم افزاری اطمینان حاصل کردید، آپدیت های اتوماتیک را ببندید.
      روش بستن آپدیت های اتوماتیک در بخش وبلاگ مای سرفیس به صورت تصویری به طور کامل توضیح داده شده است.
      صمنا مشکلات پیش آمده پس از آپدیت به دلیل این است که آپدیت ها معمولا بد یا نیمه دانلود میشوند و یا در مرحله نصب باتری دستگاه تمام میشود و یا به نحوی آپیت ها به طور کامل انجام نمیشوند

  4. ajjad گفته:

    سلام
    من سورفیس پرو 4 دارم متاسفانه چندیه همش خطای بیت لاکر میده.از مایکروسافت اون کد پنجاه شصت عددی رو هم میزنم اما باز همون خطاا رو میده
    میشه لطفا کمکم کنید

  5. Farhad گفته:

    سلام من چند روز پیش سورفیس پرو ۴ را خریدم همه چیز اوکی بود فقط ویندوز استور باز نمیشد بصورت انلاین با بخش پشتیبانی ماکروسافت تماس گرفتم که بعد از چندین مورد که گفتند و انجام شد باز مشکل به قوت خود باقی بود که خواستند دستگاه را ریست کنم در حین ریست دستگاه حدود ۷۰درصد. مجبور به ترک محل شدم ودستگاه را به همان صورت داخل کیف گذاشتم ولی حدود نیم ساعت بعد وقتی دوباره سراغ دستگاه رفتم دیدم لگوی سورفیس بصورت متناوب روی صفحه نمایان میشه ودوباره صفحه سیاه میشه واین عمل مدام تکرار میشه و هر چه کلید پاور رو بصورت تکی ۳۰ثانیه ویا پاور وکلید مثبت یا منفی صدارو باهم نگه میدارم درست نمیشه لطفا راهنماییم کنید

    • faraji گفته:

      به احتمال زیاد ویندوز سرفیس شما باید دوباره از نو نصب شود. به هر حال برای تصمیم گیری درست، دستگاه باید برسی شود. در ساعات کاری با بخش فنی تماس بگیرید

    • faraji گفته:

      این کار توصیه نمیشود. چرا که سرفیس ها به طور کل لایسنس مادام العمر ویندوز 10 را به خود خود دارند و نیازی به تهیه لایسنس دوباره برای سرفیس ها نیست. کافی است فایل ایمیج اورجینال سرفیس را از طریق وب سایت رسمی مایکروسافت دانلود کنید و یا به مرکز خدمات معتبر و افراد متخصص نصب ویندهز را واگذار کنید

  6. hamid گفته:

    با سلام
    بنده سرفیس 3 دارم
    در محیط بوت دستگاه می تونم با تایپ کاور کار کنم ولی ویندوز 10 تایپ کاور رو نمی شناسه.
    لطفاً راهنمایی کنید؟
    امکان داره به خاطر نصب درایورهای قدیمی باشه؟
    لیست درایورهایی که دستگاه یا ویندوز 10 با اونا مشکل داره رو از کجا میشه پیدا کرد؟
    تشکر.

    • faraji گفته:

      مشکل دستگاه شما احتمالا از درایور هاست با این حال باید برای تشخیص صد در صد دستگاه بررسی شود. برای نصب درایور ها باید از طریق Windows Update اقدام کنید. اگر با ویندوز آپدیت نشد، از طریق آپدیت درایور ها در بخش Device Manager اقدام کنید.
      اگر از دو روش بالا مشکل حل نشد دستگاه باید به صورت حضوری بررسی شود.

  7. sama sadri گفته:

    سلام من یه یرفیس پرودارم چند وقته تنظیمات نور صفحه بهم ریخته قبلا روی تولبار تبلت روی باتری کلیک میکردم گزینهای مختلف نور داشتن مثل :darkest darker bright حالا به هرحاتی تغییرش میدم از این منو نو رمصفحه تغییر نمیکنه وروی حالت دارکست مونده چند وقته پیش رو بیشترین حالت نور مونده بود تغییر نمیکرد جکار کنم؟

    • faraji گفته:

      دلایل مختلفی باعث این مشکل میشود. اما شایع ترین آن به هم ریختن کارکد درایور کارت گرافیک است. سعی کنید از طریق Windows Update و یا Device Manager درایور های دستگاه را به روز کنید.

  8. محمد گفته:

    Surface pro 2017 دارم
    ويندوز رو ريست كردم يهو ديدم صفحه ابي اومده كه احتمالا داره اپديت رو نصب ميكنه .الان دو ساعته كه اين صفحه اومده و تموم نميشه.چقدر طول ميكشه ؟!؟!ميترسم خاموش كنمش

    • faraji گفته:

      آپدیت ها بر اساس حجم مختلفی که دارند زمان خاصی برای نصب نیاز خواهند داشت. برخی از آپدیت ها زمان زیادی نیاز دارند. در صورتی که روند نصب آپدیت بیشتر از 4 ساعت طول کشید، دستگاه را به صورت حضوری به بخش خدمات بیاورید

  9. زهرا گفته:

    سلام سرفیس من در حین کار باهاش کاملا صفحش آبی شد و یکسری کد گذاشته بود و یه بارکد … بعدم نوشته بود که باید ری استارت بشه که نشد و همینطور آبی مونده صفحش
    باید چیکا کنمش؟؟!

    • faraji گفته:

      اطلاعاتی که در مورد مشکل داده اید برای تشخیص کافی نیست. این مشکل ممکن است سخت افزاری و یا نرم افزاری باشد. بهتر است در ساعات کاری با بخش فنی تماس بگیرید.

  10. m گفته:

    سلام
    من دیروز با یه پنبه الکلی کیبورد سرفیس 4 ام رو تمیز کردم تا رد برچسب های کیبورد رو پاک کنم. کیبورد رو هم کاملا جدا کردم از دستگاه. الکلی هم که استفاده کردم خیلی سریع فرّار بود و زود می پرید با این حال باز من سشوار هم گرفتم به دستگاه تا خوب خشک بشه.
    حالا از دیروز گاهی تاچ پد هنگ میکنه به این صورت که وقتی انگشتم روی تاچ پده برای لحظاتی موس حرکت نمیکنه و باید انگشتم رو بردارم و مجدد بذارم تا موس حرکت کنه… البته بعضی وقتا اینجوری میشه… ضمنا مطمئنم که الکل به قسمت تاچ نخورده و ازین نظر خاطرم جمعه چون خیلی هم مراقبت کردم.
    کسی میتونه کمکم کنه؟

دیدگاهتان را بنویسید