گوگل کروم در ویندوز 10 مجهز به حالت تاریک می‌شود

گوگل کروم در ویندوز 10 مجهز به حالت تاریک می‌شود

تنها چند هفته از انتشار شایعات مربوط به تلاش گوگل برای عرضه خالت تاریک در مرورگر کروم برای ویندوز 10 و مک او اس موهاوه می‌گذرد که حالا این کمپانی  این مسئله را تائید کرده است. بر اساس گزارش جدید شرکت گوگل، حالت تاریک نهایتاً تا چند ماه دیگر آماده عرضه به نسخه عمومی کروم می‌شود و پس از آن کاربران می‌توانند بدون هیچ مشکلی از این حالت استفاده کنند.

پس از عرضه حالت تاریک در کروم کاربران حق انتخاب دارند تا حالت روشن یا تاریک را فعال کنند و پس از آن اقدام به استفاده از رابط کاربری مورد علاقه خود کنند. گفتنی است که کروم می‌تواند بر اساس ساعات شبانه روز نیز تغییر حالت دهد و با تاریک شدن هوای در شبانه روز حالت تاریک را فعال کند.

حالت تاریک اولین بار در توسعه نسخه اوپن سورس کروم یعنی کرومیوم آماده عرضه شده بود. این قابلیت از ماه می 2018  در کرومیوم عرضه شده است با این حال کاربران نسخه عموم کروم تا به امروز به آن دسترسی نداشته‌اند. گوگل تصمیم دارد تا زمان عرضه حالت تاریک برای ویندوز 10 در تمامی بخش‌های رابط کاربری آن صبر کند و پس از ارائه حالت تاریک از طرف مایکروسافت به کاربران ویندوز 10 اقدام به عرضه نسخه جدید مرورگر کروم کند.

گفتنی است که آپدیت جدید کروم پس از انتشار به صورت خودکار روی نسخه‌های پیشین این مرورگر نصب می‌شود و کاربران لزوماً نیازی به اعمال تغییرات روی مرورگر اینترنتی نصب شده روی دستگاه خود نخواهند داشت و می‌توانند به صورت خودکار از این قابلیت رو رابط کاربری جدید مرورگر اختصاصی گوگل استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید