گوگل تلاش دارد تا با سرفیس ها رقابت کند

گوگل تلاش دارد تا با سرفیس ها رقابت کند

شرکت گوگل به تازگی دستگاهی را در سازمان ارتباطات آمریکا به ثبت رسانده است که از لحاظ قابلیت‌ها و کانفیگ‌ها شباهت بسیاری به تبلت‌های هیبریدی سرفیس پرو دارد.

گوگل پیکسل 3 در حقیقت با هدف تولید محصولی مشابه با سرفیس پروها تولید شده است و گوگل تصمیم دارد تا از طریق آن با شرکت مایکروسافت رقابت کند. بر اساس ادعای وب سایت اندروید پلیس، گوگل تصمیم دارد تا این تبلت هیبریدی را به‌زودی آماده عرضه به بازار کند.

تبلت پیکسل جدید شرکت گوگل دارای قلم استایلوس بوده و می‌تواند از طریق سیستم‌های ارتباطی خاص به کیبورد متصل شود تا کاربران آن بتوانند از طریق کیبورد تجربه‌ای مشابه با دیگر دستگاه‌های هیبریدی داشته باشند. البته باید در نظر داشت که شرکت گوگل برای توسعه و عرضه این محصول از سیستم عامل کروم او اس استفاده کرده است که از لحاظ کاربری تا حدودی با محدودیت‌های ویژه مواجه است.

این محدودیت‌ها ممکن است باعث شود تا کاربران تمایل کمتری برای خرید تبلت گوگل پیکسل داشته باشند. کروم او اس توان اجرای بسیاری از نرم افزارهای کاربردی و حرفه‌ای را ندارد و عملاً کاربران به اجرای برخی از کارهای شخصی و عادی محدود خواهند بود. با این حال گوگل تصمیم دارد تا با قیمت گذاری کمتر با سرفیس ها رقابت کند.

این محصول قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به سرفیس ها دارد و لوازم جانبی آن نظیر کیبورد اختصاصی آن 50 درصد از کیبورد اختصاصی سرفیس ارزان‌تر است. گفتنی است که کاربران می‌توانند از طریق کروم او اس نصب شده در گوگل پیکسل جدید اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهای برخی از توزیع‌های لینوکسی را نیز روی خود نصب کنند.

گفتنی است که مایکروسافت در توسعه سرفیس ها تجربه‌ای کاملاً مشابه با کامیپویترهای ویندوزی کامل را ارائه داده است که البته رابط کاربری ویژه آن‌ها باعث شده تا تمایل کاربران برای خرید این محصولات بیشتر از دیگر کامپیوترهای ویندوزی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید