گوگل با سرویس ترجمه مایکروسافت رقابت می‌کند

گوگل با سرویس ترجمه مایکروسافت رقابت می‌کند

شرکت گوگل تصمیم دارد تا با سرویس ترجمه مایکروسافت رقابت کند و از آن طریق امکاناتی جدید را به سرویس گوگل ترنسلیت اضافه کند.

تا پیش از این و مشخصاً از سال 2017 شرکت مایکروسافت با همکاری هواوی توانسته بود سرویس ترجمه اختصاصی خود را آماده توسعه و عرضه کند که از آن طریق در تمامی بخش‌های رابط کاربری دستگاه‌های هوشمند نظیر کامپیوترهای شخصی، تبلت ها و تلفن‌های هوشمند امکان ترجمه در لحظه موارد مختلف به زبان‌های مبدأ وجود داشت.

اما حالا شرکت گوگل تصمیم دارد تا سرویس گوگل ترنسلیت را با قابلیت‌های جدیدی آماده عرضه به کاربران کند که از آن طریق در تمامی بخش‌های سیستم عامل و رابط کاربری یک دستگاه هوشمند می‌توان موارد گوناگون را به زبان مقصد ترجمه کرد و از آن طریق محدودیت‌های میان کاربران با زبان‌های مختلف از بین برود.

گوگل تصمیم دارد تا این قابلیت جدید را در ابتدا برای دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید آماده عرضه کند و پس از موفقیت آمیز بودن آن تلاش دارد تا آن را برای سیستم عامل‌های دسکتاپ نظیر ویندوز نیز ارائه دهد. یکی از کاربران وب سایت XDA به تازگی در بررسی‌های خود از نسخه بتای اپلیکیشن گوگل ترنسلیت در سیستم عامل اندروید مشخصاتی از این قابلیت جدید را منتشر کرده است.

انتشار دهنده این اطلاعات اعلام کرده که شرکت گوگل در حال حاضر این قابلیت را برای ترجمه زبان اسپانیایی به انگلیسی و برعکس در رابط کاربری سیستم عامل اندروید آماده ارائه کرده است و به احتمال زیاد در تلاش است تا پس از تست‌های مختلف آن را آماده عرضه به عموم کاربران کند.

گفتنی است که این قابلیت به احتمال زیاد از طریق یکی از افزونه‌های جدید در مرورگر کروم برای سیستم عامل ویندوز 10 و موارد دیگر نظیر مک او اس آماده عرضه شود.

در صورت موفقیت آمیز بودن فرایند تست‌های انجام شده توسط گوگل، اپلیکیشن ترنسلیت به طور کامل می‌تواند با سرویس ترجمه مایکروسافت رقابت کند.

دیدگاهتان را بنویسید