کیبورد سرفیس بوک ۲۰۲۱ مشابه مجیک کیبورد اپل خواهد بود

کیبورد سرفیس بوک ۲۰۲۱ مشابه مجیک کیبورد اپل خواهد بود

شرکت مایکروسافت در تلاش است تا در نسل بعدی محصولات خود نظیر سرفیس بوک ۲۰۲۱ از فناوری‌ها و طراحی‌های مشابه با مجیک کیبورد اپل استفاده کند.

بر اساس گزارش WindowsUnited شرکت مایکروسافت پتنت‌های متعددی را در زمینه ساخت نسل‌های بعدی محصولات سرفیس به ثبت رسانده است که یکی از آن‌ها مربوط به کیبورد سرفیس بوک ۲۰۲۱ است که شباهت زیادی به نسل جدید کیبوردهای آیپد پرو پیدا کرده است.

این پتنت در ۲۲ جولای ۲۰۲۱ به ثبت رسیده است که نشان دهنده آن است که شرکت مایکروسافت تصمیم به استفاده از یک کیبورد ویژه همراه با امکان استفاده کاور مانند آنچه در دستگاه‌های آیپد پرو توسط شرکت اپل ارائه شده آماده عرضه خواهد شد.

کیبورد سرفیس بوک ۲۰۲۱ مشابه مجیک کیبورد اپل خواهد بود

شرکت مایکروسافت در این پتنت توضیح داده که می‌توان با استفاده از مجموعه‌ای از بندهای تنظیم شوند امکان قرار گرفتن لولا در زاویه‌ای خاص را ایجاد کرد و در عین حال امکان پوشش و حفظ نمایشگر را در زمان عدم استفاده از دستگاه فراهم می‌آورد. این امکان باعث می‌شود تا دیگر نیازی به قرار دادن کیک‌استند همراه با لولا در دستگاه وجود نداشته باشد و کیبورد بتواند به صورت سر خود روی دستگاه قرار بگیرد.

این ایده هر چند که هنوز توسط مایکروسافت مورد استفاده قرار نگرفته، اما به نظر می‌رسد که شرکت مایکروسافت نهایتا طراحی جدید را در سرفیس‌های خود آماده عرضه کند.

مایکروسافت تا به امروز یکی از پیشگام‌های تولیدکننده دستگاه‌های تبدیل شونده بوده است و کامپیوترهای سرفیس را به موفق‌ترین حالت ممکن توسعه و طراحی کرده است. در این میان اپل سه سال بعد از عرضه اولیه سرفیس‌های پرو یعنی در سال ۲۰۱۶ اقدام به تولید آیپد پرو‌ها با ایده‌ای مشابه با کامپیوترهای سرفیس کرد که در بازار این محصولات نیز موفقیتی نسبی به دست آورد. حال شرکت مایکروسافت تصمیم گرفته تا از یک ایده مشابه با آیپدها در طراحی سرفیس‌ها استفاده کند و به بهترین شکل ممکن این دستگاه‌ها را توسعه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید