چهار راه برای افزایش عمر باتری سرفیس پرو 4

چهار راه برای افزایش عمر باتری سرفیس پرو 4

سرفیس پرو 4 یکی از قدرتمندترین دستگاه های معرفی شده در سال 2015 است که علاوه بر زیبایی و ظرافت بسیار در طراحی، از لحاظ کانفیگ و قدرت میتواند با قدرتمند ترین کامپیوترهای شخصی امروزی رقابت کند. با وجود قدرت سخت افزاری بالا، سرفیس پرو 4 یک دستگاه همراه به حساب میاید و باید خصوصیات یک دستگاه همراه را به صورت کاملا بهینه داشته باشد. از مهم ترین فاکتور های یک دستگاه همراه، وزن سبک، اندازه کوچک و مناسب برای حمل کردن و عمر طولانی باتری است. البته مایکروسافت در طراحی، ساخت و تولید سرفیس پرو4 تمام دقت و توانایی خود را به کار برده تا دستگاهی با وزن بسیار سبک و در عین حال کوچک را طراحی کند. و مهم ترین فاکتور قابل بررسی برای سرفیس پرو 4، در حقیقت عمر باتری آن به حساب میاید.

مایکروسافت برای سرفیس پرو 4 باتری بسیار قدرتمندی در نظر گرفته و در عین حال با ارائه سیستم عامل ویندوز 10 تا حدود بسیار زیادی توانسته تا عمر باتری و میزان مصرف قطعات سخت افزاری را بهینه کند. اما با این حال، سرفیس پرو 4 با وجود سخت افزار قوی و پردازنده قدرتمند که اکثرا از سری Core i شرکت اینتل هستند و نیاز آنها به فن خنک کننده باعث شده تا سرفیس پرو 4 در مقایسه با محصولات مشابه شرکت های رقیب، مانند آیپد های شرکت اپل عمر باتری کمتری داشته باشد. در این مطلب قصد داریم تا 4 روش را برای بهینه کردن مصرف باتری سرفیس پرو 4 معرفی کنیم.

  1. خاموش کردن قابلیت Turbo Boost در حالت باتری

با خاموش کردن قابلیت Turbo boost در ویندوز 10، زمانی که ظرفیت باتری به عددی پایین تر از 99 درصد بیاید؛ پردازنده به حداقل میزان کاری و مصرف باتری خود میرسد. حسن این کار پایین آمدن مصرف پردازنده و در نهایت افزایش چشمگیر عمر باتری است. اما بزرگ ترین عیب آن این است که نمیتوان پردازش های سنگین را در زمان استفاده از باتری انجام داد و اگر نیاز به اجرای برنامه ای با پردازش سنگین دارید، باید Turbo boost پردازنده سرفیس را فعال کنید.

  1. خاموش کردن Flash player

Flash player یکی از بزرگ ترین مصرف کننده های باتری در ویندوز به حساب میاید. اگر از مرورگر های کروم و یا اج در ویندوز 10 استفاده میکنید، پیشنهاد میکینیم تا درحین مصرف باتری قابلیت Flash را غیر فعال کنید تا عمر باتری سرفیس تان بالا برود.

  1. استفاده از افزونه H264ify

اگر از مرور گر کروم استفاده میکنید و عادت به تماشای ویدیو های آنلاین دارید میتوانید از این افزونه برای کاهش عمر باتری خود استفاده کنید. این افزونه باعث میشود تا ویدیوهای آنلاین با مصرف کمتر پردازنده پخش شوند و در نهایت عمر باتری شما افزایش پیدا کند.

  1. خاموش کردن Wi-Fi در حالت Sleep

طبق تنظیمات اولیه سرفیس پرو ،4 حتی در زمان Sleep نیز اتصال Wi-Fi با روتر برقرار باقی خواهد ماند. اما میتوانید با یک تنظیم کوچک در بخش Setting>Power & Sleep>WiFi این قابلیت را خاموش کنید تا عمر باتری شما افزایش پیدا کند.

44 دیدگاه برای “چهار راه برای افزایش عمر باتری سرفیس پرو 4

  1. امین گفته:

    سلام

    شرکت شما امکان تعویض باتری در زمان تمام شدن عمرش رو داره؟
    اصلا ماکروسافت باتری این سری یا سری قبلش رو میفروشه؟ یا تنها در نمایندگی ها پیدا میشه؟
    ممنون

    • امتداد پارسه گفته:

      دوست عزیز تعویض باتری سرفیس تنها با تعویض قاب پشت سرفیس امکان پذیر است. در صورت موجود بودن قطعه این امکان وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر به بخش خدمات پس از فروش تماس حاصل کنید

  2. amir گفته:

    سلام و خسته نباشید ایا نیازی هست که از ویندوز سورفیس بکاپ گرفته شود تا ویندز اصل را از دست ندهیم اگر هست راهنمایی کنید که چگونه این کار را انجام دهم با تشکر

    • امتداد پارسه گفته:

      بله این کار میتواند در زمانی که ویندوز سرفیس به مشکل برخورد به شما کمک کند.
      برای اینکار ابتدا یک فلش مموری 8 گیگابایت به بالا تهیه کنید.
      مطمئن شوید که فرمت درایو فلش Fat32 باشد.
      در منوی استارت Recovery را سرچ کنید و برروی آن کلیک کنید.
      وارد بخش Create Recovery Drive شده و از ویندوز سرفیس خود یک بک آپ بگیرید.
      توجه داشته باشید که در حین پروسه انجام ساخت فلش حتما گزینه بک آپ گرفتن از فایل های اصلی ویندوزتان را انتخاب کرده باشید.
      در صورت هرگونه ابهام نیز میتوانید با بخش فنی امتداد پارسه تماس بگیرید.

    • faraji گفته:

      سیستم خنک کننندگی دستگاه های سرفیس به صورت کاملا بهینه برای کارهای پردازشی سنگین طراحی شده است. اگر پردازش مورد نظر شما بیشتر از توان CPU باشد، قبل از اینکه به دمای بحرانی برسد دستگاه به اجبار خاموش میشود و علامت دما سنج برروی صفحه نمایش نشان داده میشود تا از آسیب دیدگی سخت افزار درون دستگاه جلوگیری شود.

  3. مرادی گفته:

    سلام
    روزتون بخیر
    ی چند روزی میشه سرفیس پرو 3 ای که دارم باتری رو یا نمی شناسه یا وقتی می شناسه نمی تونه محاسبه کنه که چقدر باتری داره!
    چطور می تونم مطمئن شم که ایراد از باتری دستگاه هست یا چیز دیگه؟
    ممنون می شم راهنماییم کنید

  4. احمد گفته:

    سلام ؛ با توجه به مصرف زیاد برق توسط سرفیس پرو 4 ؛ ایا پاور بانکی وجود دارد که مطابق با نیاز ما باشد؟
    مثلا این پاور ؛ خیلی خوبه لیتسوم پلیمر هست و ظرفیت واقعی داره ؛ اندازه و ساختش هم خوبه ؛ اما میزان برق خروجی و رابط شارژ ندارد!!
    خواهش می کنم برای این مشکل بزرگ ما فکر بکنید ، مصرف برق بی نهایت سرفیس ! اصلا نمیشه حس تبلت رو داشت ! از بس همش دنبال پریز برقی ! فک کن کامپیوتر خونگی داری

  5. Bagheri گفته:

    با سلام و خسته نباشيد
    ميخواستم بپرسم به شارژ وصل بودن دايمي تبلت هنگام كاركردن به افزايش عمر باتري كمكي ميكنه؟
    يا بعد از هر بار شارژ كردن بايد از شارژ جداكرد و استفاده كرد؟
    با تشكر

  6. sepideh گفته:

    سلام
    در تنظیمات power setting تب لت من که سرفیس پرو 4 هست این گزینه های power managment وجود نداره… اما در لپ تاپم هست. لپ تاپم ویندوز 7 هست.. مشکلم با سرفیسمه که خیلی زوود شارژ خالی میکنه.. میشه تصویری راهنمایی کنید چجور توربو را خاموش کنیم؟

  7. معظمی گفته:

    با سلام و عرض تشکر؛ من ۲ روزه که سرفیس ۴ خریدم و پس از آپدیت در پایین دسکتاپ مقدار زمان عمر باطری رو ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه در حالت پلور سیور میزنه ،آیا این مشکل داره؟ چون در سایت‌ها ۵ یا ۶ ساعت برای پخش فیلم زدن. لطفا راهنمایی فرمایید. متشکرم

  8. armin گفته:

    سلام میخواستم بدونم سرفیس 3 چه قدر باتری نگه میداره چون من تازه یه هفته نشده که خریدم نهایت 4 یا 5 ساعت نگه میداره
    دکمه خاموش روشن هم فقط دستگاهو روشن میکنه خاموش نمی کنه نم دونم چرا

    • faraji گفته:

      سرفیس بسته به نوع کاری که با انجام میدهید عمر باتری متفاوتی خواهد داشت. دستگاه شما در حد نرمال باید تا 6 یا 7 ساعت فیلم اچ دی با نور صفحه 50 درصد نشان دهد.
      درمورد خاموشی و دکمه باید دستگاه شما بررسی شود

  9. alireza گفته:

    سلام ببخشید من حدود یک هفته است که سرفیس خریدم اما در مقایسه با سرفیس دوستم که رمش از این ضعیف تره خیلی سرعتش پایینه مثلا تو ورد و پی دی اف خیلی هنگ می کنه. اگر میششه راهنماییم کنید ممنون

    • faraji گفته:

      دلایل مختلفی باعث این مسئله میشود. سعی کنید تمامی آدیت های دستگاهتان را نصب کیند. اگر مشکلاتان حل نشد، در ساعات کاری با بخش فنی تماس بگیرید

  10. احمد گفته:

    سلام. من سرفیس پرو 4 دارم هنگامی که دستگاه خاموش هست درصد شارژ باطری آن بصورت چشمگیری کاهش می یابد و باتری دشارژ می شود مثلا در حالت خاموش کمتر از 15 ساعت حدود10 درصد از شارژرباطری کاسته می شود اگر ممکنه راهنمایی بفرمایید.

  11. pegah گفته:

    سلام ، سرفیس برای من پیغام میذاشت که باید ویندوزمو اپدیت کنم این کارو نکردم ، تا اینکه الان دچار مشکل شد و تا روشنش میکنم بلافاصله صفحش میادو خاموش میشه ، باید چکار کنم ؟

    • faraji گفته:

      احتمالا دستگاه شما آپدیت ها را به صورت خودکار دریافت کرده است. اما در حین نصب آنها، دستگاه به طور غیر عادی خاموش شده (یا به صورت دستی یا بر اثر پایان یافتن شارژ باتری)
      در صورتی که مشکل این باشد، ویندوز دستگاه در حین نصب با مشکل مواجه شده است و باید سیستم عامل آن را از نو نصب کنید.
      برای دریافت راهنمایی در مورد نصب سیستم عامل روی دستگاه های ویندوز میتوانید با همکاران بخش پشتیبانی تماس بگیرید.

  12. مریم خسروی گفته:

    سلام
    در کنار باتری سرفیس پرو 4 من یک علامت سبز رنگ شبیه شمع ظاهر می شود قبلا این علامت به هنگام کم شدن شارژ نشان داده می شد اما الان به طور پیوسته این علامت کنار باتری می باشد این علامت نشانه چیست؟
    آیا باتری دچار مشکل شده است؟

  13. صادق گفته:

    سلام تاچ سرفیس 4 من درست کار نمیکنه , ممنون میشم راهنمایی کنین چکارش کنم. درایوراش مجدد نصب کردم و ریست ویندوز هم زدم اما فایده نداشت. ویندوزمم 10 اورجیناله اگه ویندوز غیر اورجینال نصب کنم مشکلی داره؟ نظرتون درباره ویندوز 8.1 چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید