پشتیبانی نرم افزاری از ویندوز 7 رسماً پایان یافت

پشتیبانی نرم افزاری از ویندوز 7 رسماً پایان یافت

شرکت مایکروسافت رسماً به پشتیبانی نرم افزاری از ویندوز 7 پایان داد و دیگر آپدیت‌های نرم افزاری و امنیتی را برای آن آماده عرضه نمی‌کند.

شرکت مایکروسافت نزدیک به 11 سال پشتیبانی نرم افزاری از ویندوز 7 را ادامه داده بود و حالا این کمپانی تصمیم گرفته تا به طور کامل روند عرضه به روز رسانی‌های امنیتی را برای آن متوقف کند.

این شرکت اعلام کرده که دیگر تصمیمی به عرضه آپدیت‌ها و به روز رسانی‌ها برای این سیستم عامل ندارد و کاربران برای حفظ امنیت خود باید به نسخه‌های جدید ویندوز، به خصوص ویندوز 10 مهاجرت کنند.

شرکت مایکروسافت در حالی پشتیبانی نرم افزاری از ویندوز 7 را متوقف کرده است که گزارش‌های آماری شرکت‌های مختلف حاکی از آن است که هنوز 26 درصد از کاربران کامپیوترهای شخصی از سیستم عامل ویندوز 7 استفاده می‌کنند. این مسئله باعث ایجاد نگرانی‌های بسیاری از شرکت‌های امنیتی شده است و آن‌ها اعلام کرده‌اند که عدم پشتیبانی از این سیستم عامل و عرضه آپدیت‌های جدید می‌تواند باعث به خطر افتادن امنیت کاربران شود.

ویندوز 7 دارای مشکلات متعددی در زمینه حفظ امنیت کاربران بود که باعث شد تا شرکت مایکروسافت پشتیبانی نرم افزاری آن را متوقف کند. مایکروسافت در سال 2017 به‌منظور مبارزه با شیوع باج افزارهایی نظیر واناکرای آپدیت‌های نرم افزاری متعددی را به کاربران ارائه داده بود. بد افزار واناکرای از یکی از حفره امنیتی در ویندوز 7 برای رمزنگاری اطلاعات شخصی کاربر استفاده می‌کرد و از قربانیان درخواست باج می‌کرد.

مایکروسافت در این میان بارها به کاربران اعلام کرده بود که پشتیبانی نرم افزاری از ویندوز 7 متوقف می‌شود و آن‌ها باید هر چه زودتر به‌منظور مقابله با بدافزارها و نرم افزارهای مخرب به نسخه‌های به روز شده ویندوز مهاجرت کنند. در این میان، هنوز بسیاری از کاربران از این نسخه استفاده می‌کنند که باعث افزایش سطح نگرانی‌ها در زمینه امنیت‌های سایبری می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید