پشتیبانی از پردازنده سرفیس نئو متوقف شد

پشتیبانی از پردازنده سرفیس نئو متوقف شد

شرکت اینتل پیش از اقدام مایکروسافت برای عرضه سرفیس نئو به بازار پشتیبانی از پردازنده تعبیه شده در ان را متوقف کرده است.

اینتل به صورت رسمی اعلام کرده که پشتیبانی از پردازنده‌های Lakefield را متوقف کرده است و دیگر خدمات مربوط به بهینه‌سازی‌های نرم افزاری را برای این دستگاه‌ها ارائه نمی‌دهد. این موضوع به معنای این است که کاربران دیگر به روز رسانی‌های امنیتی را برای این پردازنده‌ها دریافت نخواهند کرد. این سری از پردازنده‌ها در برخی از دستگاه‌ها نظیر X1 Fold شرکت لنوو نیز مورد استفاده قرار گرفته بود.

شرکت مایکروسافت نیز تصمیم داشت تا این پردازنده برای تولید سرفیس نئو استفاده کند که محدودیت‌های سخت افزاری باعث شد تا حتی این محصول وارد بازار نشود. مایکروسافت در اکتبر ۲۰۱۹ میلادی از سرفیس نئو رونمایی کرد و پس از آن تصمیم داشت تا پیش از پایان یافتن سال ۲۰۲۰ میلادی این محصول را آماده عرضه به بازار کند. اما محدودیت‌های استراتژیک شرکت مایکروسافت برای تولید محصولات مختلف باعث شد تا این کمپانی در نهایت سرفیس نئو را آماده عرضه به بازار نکند.

سرفیس نئو در نهایت به یکی از پروژه‌های شکست خورده مایکروسافت تبدیل شد و هرگز آماده عرضه به بازار نشد. در این میان با وجود توقف پشتیبانی از پردازنده‌ای که شرکت مایکروسافت تصمیم به استفاده از آن در سرفیس نئو داشت، این محصول به طور کنار گذاشته شده است.

گفتنی است که شرکت مایکروسافت از محصولات مختلفی در طول چند سال گذشته رونمایی کرده که مهم ترین آن‌ها سرفیس پرو ایکس است که با پردازنده‌های کم مصرف ARM و طی همکاری مایکروسافت با کوالکام تولید و آماده عرضه شده‌ است. عرضه سرفیس پرو ایکس در دو نسل و استفاده از جدیدترین پردازنده‌های اینتل در سری محصولات سرفیس پرو باعث شده تا شرکت مایکروسافت به یکی از موفقترین تولید کنندگان دستگاه‌های همراه و هوشمند مبتنی بر سیستم عامل ویندوز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید