ویندوز دیفندر بیش از پانصد میلیون کاربر در سراسر جهان دارد

ویندوز دیفندر بیش از پانصد میلیون کاربر در سراسر جهان دارد

بررسی‌های اخیر انجام شده حاکی از آن است که سیستم امنیتی ویندوز دیفندر به عنوان آنتی‌ویروس پیش‌فرض نصب شده در سیستم عامل ویندوز 10 بیش از پانصد میلیون کاربر در سراسر دنیا دارد.

مبر اساس گزارش وب سایت ZDNet شرکت مایکروسافت با توسعه و عرضه ویندوز دیفندر، توانسته اعتماد بسیاری از کاربران را به خود جلب کند و آن‌ها دیگر نیازی به دانلود و نصب آنتی‌ویروس دیگری روی کامپیوترهای شخصی خود نمی‌بینند. مایکروسافت با استفاده از مدل‌های شناسایی مبتنی بر سیستم یادگیری ماشینی خود که از طریق سیستم پردازش ابری مایکروسافت آژور آن‌ها را توسعه داده، یک آنتی‌ویروس کاملاً ایمن را برای سیستم عامل ویندوز 10 ارائه دهد که این مسئله باعث شده تا بسیاری از کاربران دیدگاهی متفاوت نسبت به ویندوز و امنیت آن پیدا کنند.

تا پیش از این سیستم عامل ویندوز همواره به عنوان یکی از ناامن‌ترین سیستم عامل‌های ارائه شده برای دستگاه‌های دسکتاپ شناخته می‌شد که در اولین قدم برای استفاده خود نیازمند یک ابزار امنیتی یا آنتی‌ویروس روی خود بود. اما توسعه و عرضه نسخه‌های جدید ویندوز دیفندر در ویندوز 10 از 2015 باعث شد تا رفته رفته عادت خرید لایسنس آنتی‌ویروس‌های متفرقه و نصب آن‌ها روی کامپیوترهای شخصی در میان کاربران از بین برود و دیگر کاربران نیازی به نصب نرم افزارهای امنیتی جانبی نداشته باشند.

ویندوز دیفندر در حال حاضر یکی از ایمن‌ترین سیستم‌های امنیتی ارائه شده برای سیستم عامل ویندوز است و در حال حاضر 50 درصد بازار آنتی‌ویروس‌های ارائه شده در اکوسیستم ویندوز را در اختیار خود دارد. این سیستم امنیتی توانسته در ماه‌های اخیر به پر استفاده ترین سیستم امنیتی ارائه شده برای کاربران ویندوز تبدیل شود.

گفتنی است که ویندوز دیفندر توسط بسیاری از موسسه‌های امنیتی مورد بررسی قرار گرفته است و به عنوان یکی از بهترین و قابل اعتمادترین آنتی‌ویروس‌های ارائه شده در ویندوز 10 معرفی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید