ویندوز 10 مجهز به قابلیت تشخیص ذخیره سازی می‌شود

ویندوز 10 مجهز به قابلیت تشخیص ذخیره سازی می‌شود

شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا در توسعه نسخه جدید سیستم عامل ویندوز 10 امکان دسترسی به اپلیکیشن‌ها و نصب آن‌ها در دستگاه‌هایی که ذخیره سازی آزاد ندارند را حذف کند.

بر این اساس کاربران پس از آپدیت به نسخه‌های آتی ویندوز 10 در صورت پر بودن حافظه ذخیره سازی با ارورهای مشخصی در زمینه عدم امکان نصب اپلیکیشن‌های ویندوز یونیورسال روی دستگاه مواجه می‌شوند و امکان نصب آن‌ها را نخواهند داشت.

این قابلیت جدید مایکروسافت قرار است با عنوان ذخیره سازی رزرو  معرفی شود نزدیک به 7 گیگابایت از حافظه دستگاه را ذخیره می‌کند و کاربران برای نصب نرم افزارها باید حداقل 7 گیگابایت ذخیره سازی آزاد را در دستگاه‌های خود رزرو نگه دارند.

بسیاری از کاربران ویندوز 10 تا پیش از این با مشکلات بسیاری از زمینه پر بودن حافظه و آپدیت خودکار این نرم افزارها مواجه بودند که این مسئله باعث شده تا بسیاری از دستگاه‌ها پس از به روز رسانی و دانلود آن‌ها با مشکلات بسیار زیادی مواجه شوند.

اما حالا مایکروسافت تلاش دارد تا در توسعه نسخه جدید سیستم عامل ویندوز 10 حداقل 7 گیگابایت را به عنوان حافظه ذخیره سازی رزرو نگه دارد تا پس از آن فرایند نصب به روز رسانی‌ها در کامپیوترهای شخصی با مشکلات مختلف پس از نصب مواجه نشود.

این مسئله شاید باعث بروز مشکل در دستگاه‌هایی که دارای ذخیره سازی بالا هستند نشود با این حال دستگاه‌هایی که دارای ذخیره سازی بسیار کم و نزدیک به 64 گیگابایت هستند ممکن است در استفاده روزمره با مشکلات زیادی مواجه شوند و کاربران امکان دسترسی به بخش قابل توجهی از سیستم ذخیره سازی را نداشته باشند. این قابلیت قرار است در آپدیت 1901 ویندوز 10 آماده عرضه شود. بر این اساس اگر تمایلی به استفاده از این قابلیت ندارید، پیشنهاد می‌شود تا پیش از عرضه این به روزرسانی آپدیت‌های خودکار را در ویندوز 10 ببندند.

 

دیدگاهتان را بنویسید