ویندوز 10 در آینده نزدیک میزان باتری دستگاه‌های بلوتوثی را نشان خواهد داد

ویندوز 10 در آینده نزدیک میزان باتری دستگاه‌های بلوتوثی را نشان خواهد داد

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از کاربران اینسایدر که نسخه‌های بتای رداستون 5 را در دستگاه خود نصب کرده‌اند، آپدیت‌های بعدی ویندوز 10 می‌تواند میزان شارژ باتری دستگاه‌های بلوتوثی متصل به خود نظیر قلم سرفیس را نشان دهد.

بیلد 17639 ویندوز 10 که جز به روز رسانی رداستون 5 به حساب میاید، دارای قابلیت هوشمند برای نشان دادن میزان باتری دستگاه‌های جانبی است که از طریق بلوتوث به کامپیوتر متصل شده‌اند. یکی از کاربران عضو Fats Ring اینسایدر که از همین حالا بیلد 17639 ویندوز 10 را روی دستگاه سرفیس خود نصب کرده است، به تازگی ادعا کرده که رداستون 5 می‌تواند میزان شارژ باتری فلم سرفیس را به کاربران نشان دهد.

هنوز معلوم نیست که این قابلیت روی تمامی دستگاه‌های مبتنی بر آپدیت‌های آتی ویندوز 10 ارائه می‌شود یا خیر با این حال انتشار دهنده خبر مربوط به این قابلیت ادعا کرده که قابلیت مذکور برای سری محصولات سرفیس و دستگاه‌های جانبی اصلی آن‌ها کار می‌کند.

این قابلیت  باعث می‌شود تا در بخش Action Center ویندوز 10 زیر شاخه‌ای مجزا برای نشان دادن وضعیت دستگاه‌های بلوتوثی متصل شده به ویندوز 10 اضافه شود تا کاربران کنترل و مدیریت بیشتری روی دستگاه‌های جانبی خود داشته باشند.

قابلیت یاد شده تا پیش از این نیز برای دستگاه‌های تولید شده توسط اپل ارائه شده بود. برای مثال، کامپیوترهای مک می‌توانستند میزان شارژ باتری لوازم جانبی اصلی مک، نظیر مجیک ماوس و مجیک کیبورد را تشخیص دهند. اما حالا به نظر می‌رسد که مایکروسافت با ارائه این قابلیت‌ها در دستگاه‌های سرفیس تصمیم دارد تا عرصه رقابت با محصولات مک را تنگ‌تر کند.

همان‌طور که گفته شد، این قابلیت هنوز در حال تست توسط کاربران اینسایدر است و در صورت طی کردن مراحل مختلف به صورت موفقیت آمیز، به صورت عمومی در پنجمین آپدیت بزرگ ویندوز 10 ارائه خواهد شد. این آپدیت که در حال حاضر با عنوان رداستون 5 شناخته می‌شود قرار است در اواسط یا پایان سال 2018 میلادی برای کاربران عمومی آماده عرضه شود.

2 دیدگاه برای “ویندوز 10 در آینده نزدیک میزان باتری دستگاه‌های بلوتوثی را نشان خواهد داد

    • faraji گفته:

      این قابلیت به صورت عمومی برای همه کاربران عرضه نشده است. این خبر نیز بر اساس گزارش برخی از کاربران است.
      تمامی دستگاه های سرفیس که تا به امروز آپدیت بهاری ویندوز ۱۰ را دریافت نکرده اند، امکان نمایش باتری دستگاه های جانبی را ندارند.
      دقت کنید که سرفیس استودیو به دلیل باندل اختصاصی از این مسئله مستثنی بوده است.
      اگر دستگاه سرفیس شما استودیو نباشد، احتمالا آپدیت بهاری را روی دستگاه تان نصب شده است و یا عضو برنامه اینسایدر هستید.

دیدگاهتان را بنویسید