ویندوز 10 ایکس رابط کاربری سرفیس ها را تغییر می‌دهد

ویندوز 10 ایکس سرفیس نئو

شرکت مایکروسافت چند ماه پیش از سرفیس نئو به همراه ویندوز 10 ایکس رونمایی کرد و حالا پتنت های جدید منتشر شده حاکی از آن است که رابط کاربری این سیستم عامل روند استفاده از سرفیس ها را تغییر می‌دهد.

مایکروسافت اعلام کرده بود که ویندوز 10 ایکس به طور کامل برای اجرای اپلیکیشن‌ها در سیستم عامل ویندوز نصب شده روی دستگاه‌های دارای دو نمایشگر لمسی طراحی و توسعه داده شده است. در این میان، بسیاری از شرکت‌های تولید کننده محصولات هوشمند نظیر هواوی، Dell، لنوو و ایسر در تلاش هستند تا در آینده نزدیک با استفاده از این سیستم عامل امکان تولید و عرضه کامپیوترهای ویندوزی مبتنی بر دو نمایشگر لمسی را فراهم کنند.

در این میان، پتنت جدید مایکروسافت نشان داده که شرکت مایکروسافت در حال پیاده سازی فناوری جدیدی است که باعث بهبود کیفیت تصویر اپلیکیشن‌های در حال اجرا روی سرفیس نئو و دیگر دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز 10 ایکس می‌شود.

شرکت مایکروسافت این پتنت را با عنوان «شبیه ساز دستگاه دارای نمایشگر چندگانه» معرفی کرده است و آن را در ژوئن 2018 به ثبت رسانده بوده است. مایکروسافت در این پتنت توضیح داده که توسعه دهندگان با استفاده از این شبیه ساز می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را در دستگاه‌های دارای دو نمایشگر لمسی تست کنند و کیفیت آن را مورد بررسی قرار دهند و بهینه‌ترین حالت ممکن را برای اپلیکیشن‌های در دست توسعه ایجاد کنند.

شرکت مایکروسافت در حال بررسی امکانات ویژه برای عرضه این نسخه جدید از سیستم عامل ویندوز به کاربران دستگاه‌های مختلف است تا از آن طریق بتواند به صورت بهینه‌تر امکان عرضه اپلیکیشن‌ها را به دستگاه‌های جدید فراهم بیاورد. مایکروسافت به زودی سرفیس نئو را به همراه سیستم عامل و اپلیکیشن‌های ویژه خود آماده عرضه به بازار جهانی می‌کند و از آن طریق امکانات جدیدی را به کاربران اختصاصی محصولات سرفیس ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید