واندربار جدیدترین تغییر اعمال شده در ویندوز 10 ایکس است

واندربار جدیدترین تغییر اعمال شده در ویندوز 10 ایکس است

از زمان برگزاری کنفرانس اکتبر 2019 مایکروسافت، بسیاری از توسعه دهندگان و کاربران منتظر عرضه ویندوز 10 ایکس به عنوان نسل جدید سیستم عامل اختصاصی مایکروسافت برای دستگاه‌های دارای دو نمایشگر هستند که دارای بخشی به نام واندربار است.

واندربار که عملکرد آن در دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز 10 ایکس نظیر سرفیس دو شبیه به تاچ بار ارائه شده در محصولات مک بوک پروی شرکت اپل است، امکانات ویژه‌ای را به کاربران ارائه می‌دهد. در زمان استفاده از سرفیس دو و دیگر دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز 10 ایکس، کاربران می‌توانند کیبورد را روی نمایشگر دوم قرار دهند و از نوار بالایی آن که به کشیده‌تر از تاچ بارهای مک بوک پرو طراحی شده برای انجام برخی از کارها استفاده کنند.

مایکروسافت در تلاش است تا امکاناتی ویژه را در سیستم عامل ویندوز 10 ایکس برای واندربار در نظر بگیرد که از آن طریق کاربران می‌توانند به صورت بهینه‌تر و کاربردی‌تر کارهای مختلف را انجام دهند. ارائه آپشن های بهینه و دسترسی سریع به بخش‌هایی از سیستم عامل باعث می‌شود تا واندربار به یکی از اصلی‌ترین بخش‌های رابط کاربری ویندوز 10 ایکس تبدیل شود.

شرکت مایکروسافت از همین حالا فرایند توسعه ویندوز 10 ایکس را به مراحل پایانی خود رسانده است و آماده طراحی سخت افزاری و تکمیل برخی از بخش‌های این سیستم عامل است تا از آن طریق بتواند امکانات ویژه‌تری را به کاربران ارائه دهد. گفتنی است که شرکت مایکروسافت قرار است تا پیش از بهار 2020 سرفیس دو و سیستم عامل یاد شده را آماده عرضه به بازار کند؛ با این حال گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که مشکل طراحی دوربین به همراه سنسورهای ویژه و مکانیزم‌های خاص آن باعث می‌شود تا عرضه این محصول تا تابستان 2020 میلادی به تعویق بیافتد.

مایکروسافت با واندربار در ویندوز 10 ایکس میتواند با مک او اس و دستگاه های جدید توسعه داده شده توسط شرکت مایکروسافت رقابت کند و یک محصول مشابه با کاربری بهینه تر را آماده عرضه کند.

دیدگاهتان را بنویسید