واقعیت مجازی احتمالاً به ایکس باکس‌ها اضافه می‌شود

واقعیت مجازی احتمالاً به ایکس باکس‌ها اضافه می‌شود

اطلاعات منتشر شده از یکی از پتنت‌های جدید مایکروسافت حاکی از آن است که این کمپانی تصمیم دارد تا در آینده نزدیک از ابزارهای حرکتی ویژه مبتنی بر واقعیت مجازی برای اجرای بازی‌ها به صورت ویژه و خاص استفاده کند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در این پتنت، مایکروسافت توضیحاتی در مورد یک عینک واقعیت مجازی مشابه با هلو لنز توضیح داده است که به همراه یک دستگاه دیگر برای اجرای بازی‌ها کار می‌کند. مایکروسافت در توضیحات این پتنت یک رابط کاربری انعطاف پذیر را منتشر کرده است. رابط کاربری الکترومغناطیسی توضیح داده شده در این پتنت مایکروسافت می‌تواند به عنوان یک دستکش عمل کند و حرکات تمامی بندهای انگشت دست کاربر را ردیابی کند و بر آن اساس در اجرای بازی‌ها به کاربران کمک کند.

این رابط کاربری می‌تواند در انگشتان دست و همچنین آرنج‌ها قرار گرفته و فعالیت‌های بدنی کاربران را تشخیص دهد و بر آن اساس، تجربه ویژه‌ای را به کاربران دستگاه‌های مختلف ارائه دهد. مایکروسافت به احتمال زیاد تصمیم دارد تا از این سیستم حرکتی و ردیابی برای تشخیص حرکات بازی‌ها در نسل بعدی کنسول‌های بازی خود استفاده کند. این رابط کاربری می‌تواند به همراه دوربین و عینک‌های مبتنی بر واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی تجربه متفاوتی را به گیمرها ارائه دهد.

شایعات پیشین حاکی از آن بود که شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا در سال 2019 میلادی فعالیت خود را درزمینهٔ توسعه دوباره کینکت شروع کند. اما حالا مشخص شده است این کمپانی می‌تواند در آینده با توسعه بسترهای لازم، نسل جدید ایکس باکس را به همراه قابلیت‌های ویژه‌تر آماده عرضه کند و رقابت جدیدی را در عرصه بازی‌های مبتنی بر واقعیت مجازی را با شرکت سونی و کنسول‌های پلی استیشن 4 پرو شروع کند.

دیدگاهتان را بنویسید