هشدار به کاربران ویندوز 10: آپدیت می 2019 باعث خرابی بلوتوث‌های قدیمی می‌شود

هشدار به کاربران ویندوز 10: آپدیت می 2019 باعث خرابی بلوتوث‌های قدیمی می‌شود

گزارش‌های اخیر منتشر شده از طرف کاربران حاکی از آن است که آپدیت ماه می 2019 ویندوز 10 باعث خرابی قطعات قدیمی بلوتوثی در کامپیوترهای شخصی می‌شود.

بر اساس این گزارش‌ها، آپدیت نسخه 18362.175 که با شماره KB4503293 عرضه شده، دارای درایورهایی است که باعث خرابی بلوتوث دستگاه‌های قدیمی‌تر می‌شود. این مشکل اولین بار در وب سایت WindowsLatest منتشر شده است که آپدیت نشان دهنده آن است که آپدیت ماه می 2019 به همراه به روز رسانی الحاقی ماه ژوئن این سیستم عامل باعث عدم کارکرد و اتصال دستگاه‌های مختلف به قطعه بلوتوث دستگاه‌های قدیمی‌تر می‌شود.

بر این اساس، برخی از وب سایت‌های فعال در زمینه بررسی کامپیوترهای ویندوزی به کاربران دستگاه‌های قدیمی‌تر توصیه کرده‌اند که فعلاً آپدیت‌های جدید این سیستم عامل و به روز رسانی‌های الحاقی مربوط به آن‌ها را نصب نکنند. علاوه بر این، وب سایت‌های یاد شده در مورد این مسئله تأکید کرده‌اند تا کاربران، روند آپدیت‌های خودکار در ویندوز 10 را به صورت موقت ببندند. هر چند که بستن آپدیت‌های خودکار ممکن است از لحاظ امنیتی با مشکلات بسیار زیادی مواجه باشند.

شرکت مایکروسافت هنوز در مورد بروز این مشکل ادعایی را مطرح نکرده است و هنوز معلوم نیست که این مشکل تا چه حدی و در چه مدل دستگاه‌هایی گسترش پیدا کرده است. با این حال گزارش‌های مربوط به خرابی بلوتوث دستگاه‌های سرفیس طی این به روز رسانی منتشر نشده است و هنوز معلوم نیست که این مشکل چه زمانی در دستگاه‌های ویندوزی برطرف می‌شود.

شرکت مایکروسافت از سال 2015 و با عرضه اولیه ویندوز 10 همواره تلاش داشته تا این سیستم عامل را با تمام دستگاه‌های قدیمی و جدید سازگار کند و حتی از درایور قطعات سخت افزاری قدیمی نیز در این نسخه پشتیبانی کند. بر این اساس پیش بینی می‌شود که مایکروسافت در آینده نزدیک این مشکل را تائید و مورد بررسی قرار دهد و با یک آپدیت الحاقی کوچک آن را رفع کند.

کاربرانی که با مشکل خرابی بلوتوث در ویندوز 10 مواجه شده‌اند، در صورتی که مشکل مربوطه به این به روز رسانی مربوط باشد می‌توانند با حذف آپدیت یاد شده مشکل ایجاد شده برای بلوتوث را برطرف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید