هشدار: آپدیت اکتبر ویندوز 10 همچنان فایل‌های شخصی را پاک می‌کند

هشدار: آپدیت اکتبر ویندوز 10 همچنان فایل‌های شخصی را پاک می‌کند

هفته گذشته بود که گزارش‌هایی در مورد وجود یک باگ بی‌سلیقه در آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10 سر و صدای زیادی به پا کرد. این باگ باعث می‌شد تا سیستم عامل به صورت خودکار در حین نصب آپدیت‌ها فایل‌های شخصی کاربران را پاک کند.

اما حالا یکی از کاربران شبکه اجتماعی Reddit اقدام به انتشار گزارشی جدید کرده است که بر اساس آن پروسه فایل اکسپلورر در آپدیت جدید ویندوز 10 دارای باگی عجیب است که باعث می‌شود تا فایل‌ها به صورت خودکار پاک شوند. این باگ به صورت مشخص به سیستم استخراج فایل‌ها و فولدرها از بسته‌های فشرده زیپ مربوط است. کاربران پس از اکسترکت کردن فایل‌ها با تام یکسان در فولدری یکسان با پاک شدن فایل‌های قبلی مواجه می‌شوند.

به صورت پیش فرض، فایل اکسپلورر در حین کپی کردن یک فایل با نام تکراری در دایرکتوری یکسان باید از کاربران در مورد پاک کردن فایل قبلی یا تغییر نام فایل جدید سال بپرسد، اما در بررسی‌های جدید از آپدیت اکتبر 2018 مشخص شده است که ویندوز 10 به هیچ وجه از کاربران در این مورد سال نمی‌پرسد و به صورت خودکار فایل قبلی را پاک می‌کند و فایل جدید را جایگزین آن می‌کند. این مشکل به صورت مشخص در حین اکسترکت کردن یک فایل از بسته زیپ در یک دایرکتوری یکسان رخ می‌دهد که طی آن اگر نام فایل زیپ با فایل داخلی یکسان باشد، فایل زیپ به صورت خودکار پاک خواهد شد و کاربران دیگر امکان بازیابی و ریکاوری آن را نخواهند داشت.

مایکروسافت هفته گذشته در توسعه بسته الحاقی جدید ویندوز 10 اعلام کرده بود که باگ‌های مربوط به پاک کردن خودکار فایل‌های شخصی کاربران را برطرف کرده است؛ اما حالا مشخص شده که این مشکل همچنان بافی است و ممکن است به کاربران ضررهایی غیرقابل جبران بزند.

دیدگاهتان را بنویسید