نگهداری بهینه باتری سرفیس | چگونه از باتری سرفیس محافظت کنیم؟

نگهداری بهینه باتری سرفیس | چگونه از باتری سرفیس محافظت کنیم؟

باتری یکی از مهم‌ترین بخش‌های سخت‌افزاری دستگاه‌های سرفیس به‌حساب میاید که نگهداری بهینه آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. همین مسئله باعث می‌شود تا بسیاری از کاربران به دنبال روش‌های لازم برای نگهداری بهینه باتری سرفیس و محافظت از آن باشند.

باتری سرفیس در حقیقت عمر مفید این دستگاه‌های هوشمند را تعیین می‌کند؛ چرا که روند تعویض باتری این دستگاه‌ها بسیار دشوار است؛ تا حدی که در صورت نیاز به تعویض این قطعه، کاربران باید هزینه زیادی را پرداخت کنند. این در حالی است که باتری لیتیومی به کار رفته در سرفیس یکی از مهم‌ترین قطعاتی است که عمر مفید در آن تأثیر بسیار زیادی دارد و به همین دلیل نگهداری از آن به‌صورت بهینه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

پیش از بررسی این موارد، یک نکته مهم را باید در نظر داشت که باتری دستگاه پس از رسیدن به شارژ 100 درصد از مدار خارج می‌شود و دستگاه انرژی موردنیاز خود را از شارژر تأمین می‌کند. به همین دلیل اتصال مداوم شارژر به دستگاه باعث آسیب‌دیدگی شارژر نمی‌شود.

علاوه بر این باید به یادداشت که شارژ اولیه طولانی ‌مدت در بهینه‌سازی شارژ باتری دستگاه تأثیری ندارد. به همین دلیل نیازی به انجام این کار نیست.

در ادامه این مطلب سه نکته اساسی و مهمی که در نگهداری بهینه باتری سرفیس و افزایش عمر مفید آن نقش دارد را توضیح خواهیم داد:

سرفیس را برای مدت زمان طولانی در محیط سرد قرار ندهید

سرما یکی از مهم‌ترین عامل‌های کاهش عمر مفید باتری لیتیومی است. به همین دلیل برای افزایش طول عمر باتری خود، بهتر است تا دستگاه را در محیط‌های بیش از اندازه سرد و زیر 4 درجه سانتی گراد قرار ندهید. این مسئله در زمان استفاده از سرفیس ها در فصول زمستان و برخی از محیط‌های کاری بسیار مهم است و باید به آن توجه زیادی کرد.

سیکل شارژ و دشارژ را کاهش دهید

برای افزایش عمر مفید باتری لیتیومی سرفیس، بهتر است تا از افزایش سیکل شارژ و دشارژ شدن دستگاه خودداری کنید. این مسئله به آن معنا است که هر جایی امکان دسترسی به پریز برق داشتید، بهتر است دستگاه را به شارژر متصل کنید و از باتری به‌صورت مداوم استفاده نکنید. پس شارژر سرفیس را همیشه همراه خود داشته باشید.

اجازه ندهید شارژ باتری خیلی پایین بیاید

یکی از عوامل مهم در کاهش عمر باتری دستگاه‌هایی نظیر سرفیس، کاهش بیش از اندازه سطح شارژ باتری است. کاهش سطح شارژ به باتری دستگاه فشار میاورد و عمر مفید آن را کاهش می‌دهد. به همین دلیل توصیه می‌شود تا به هیچ وجه اجازه ندهید تا شارژ باتری سرفیس از 15 درصد پایین‌تر بیاید.

2 دیدگاه برای “نگهداری بهینه باتری سرفیس | چگونه از باتری سرفیس محافظت کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید