نوت پد در ویندوز 10 احتمالاً از لیست اپلیکیشن های پیش‌فرض حذف می‌شود

نوت پد در ویندوز 10 احتمالاً از لیست اپلیکیشن های پیش‌فرض حذف می‌شود

شرکت مایکروسافت به تازگی بیلد جدید ویندوز 10 با شماره 18963 را منتشر کرده است که بررسی‌های اولیه از آن حاکی از آن است که نوت پد احتمالاً از لیست اپلیکیشن های پیش‌فرض این سیستم عامل حذف می‌شود.

در بررسی‌هایی که کاربران عضو برنامه اینسایدر از آپدیت جدید ویندوز 10 انجام داده‌اند. نوت پد قرار است در این نسخه به مایکروسافت استور انتقال پیدا کند که این مسئله باعث می‌شود تا کاربران دیگر امکان دسترسی به آن را به صورت پیش‌فرض در ویندوز 10 نداشته باشند.

مایکروسافت تا پیش از این نیز تلاش‌هایی برای پاک کردن و حذف اپلیکیشن ویرایش عکس و نقاشی پینت کرده بود و آن را در لیست نرم افزارهای انتخابی و قابل نصب از طریق مایکروسافت استور قرار داده بود. اما حالا مشخص شده است که مایکروسافت تصمیم دارد تا به عمر نوت پد نیز پایان دهد و آن را در لیست اپلیکیشن های انتخابی از طریق مایکروسافت استور آماده عرضه به کاربران کند.

در صورت حقیقت داشتن این مسئله، مایکروسافت اححتمالا یک نرم افزار جایگزین دیگر را برای ویرایش فایل‌های متنی به کاربران ارائه می‌دهد و به جای آن نوت پد را در مایکروسافت استور قرار خواهد داد تا در صورت تمایل کاربران بتوانند به صورت دستی آن را از اینترنت دانلود و نصب کنند.

گفتنی است که نوت پد یکی از اولین و قدیمی‌ترین اپلیکیشن های پیش فرض توسعه داده شده برای سیستم عامل ویندوز است که قدمت آن به زمان عرضه نسخه‌های اولیه ویندوز در سی سال پیش مربوط می‌شود. با این حال شرکت مایکروسافت در تمامی این سال‌ها کمترین تغییرات را در این اپلیکیشن ویرایش فایل‌های متنی داده است و حالا تصمیم گرفته تا یک اپلیکیشن جدید را برای پر کردن جای خالی آن به کاربران ارائه دهد.

نوت پد برای یادداشت برداری، ویرایش فایل‌های برنامه نویسی به صورت آماتور توسط طراحان وب و نویسندگان زبان‌های اچ تی ام ال، سی اس اس و پی اچ پی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید