نسخه ARM64 مایکروسافت ریموت دسکتاپ برای سرفیس پرو ایکس عرضه شد

ریموت دسکتاپ

شرکت مایکروسافت به تازگی نسخه ARM64 ریموت دسکتاپ را برای پشتیبانی از سرفیس پرو ایکس آماده عرضه کرده است تا از آن طریق کاربران محدودیتی برای ارتباط ریموت در این کامپیوتر ویندوزی نداشته باشند.

سرفیس پرو ایکس اولین دستگاه ویندوزی توسعه داده شده توسط مایکروسافت است که از پردازنده‌های مدرن ARM پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از این پردازنده باعث شده تا سرفیس پرو ایکس امکان اجرای نرم افزاری‌های X64 را نداشته باشد و به همین دلیل مایکروسافت در تلاش است تا با توسعه نرم افزارهای کاربردی با پشتیبانی از ARM64 محدودیت‌های این دستگاه را کاهش دهد.

بر این اساس نسخه Preview مایکروسافت ریموت دسکتاپ از همین حالا در اختیار کاربران قرار گرفته است و می‌توان آن را روی دستگاه‌های مبتنی بر پردازنده‌های کم مصرف و سیستم عامل ویندوز 10 اجرا کرد. مایکروسافت تصمیم دارد تا در آینده نزدیک و مشخصاً پس از رفع مشکلات فنی احتمالی در این نسخه، اقدام به عرضه آن به صورت عمومی برای کاربران کند.

نسخه نهایی این نرم افزار کاربردی احتمالاً در مایکروسافت استور آماده عرضه خواهد شد و کاربران می‌توانند از طریق رابط کاربری یک پارچه سیستم عامل ویندوز 10 این نسخه را برای دستگاه‌های خود دانلود و نصب کنند.

مایکروسافت ریموت دسکتاپ یک نرم افزار کاربردی است که به کاربران اجازه اتصال به صورت ریموت گرافیکی به کامپیوترهای ویندوزی دیگر را می‌دهد و با استفاده از آن می‌توان کامپیوترهای دیگری که سیستم عامل ویندوز اجرا می‌کنند را کنترل کرد. این نرم افزار برای بسیاری از کاربران کاربردی و ضروری است و به همین دلیل مایکروسافت برای رفع محدودیت‌های سرفیس پرو ایکس نسخه سازگار با ARM64 آن را با فوریت بیشتری آماده عرضه به کاربران کرده است.

گفتنی است مایکروسافت در آینده نزدیک و با همکاری بسیاری از شرکت‌های توسعه دهنده نرم افزارهای کاربردی تصمیم به عرضه نسخه‌های سازگار اپلیکیشن‌ها با سرفیس پرو ایکس و دیگر کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده‌های ARM 64 دارد تا کاربران برای استفاده از این دستگاه‌ها با کمترین محدودیت‌های ممکن مواجه باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید