نحوه شارژ کردن سرفیس به صورت صحیح | نکاتی که باید در زمان شارژ سرفیس رعایت کنید

نحوه شارژ کردن سرفیس به صورت صحیح | نکاتی که باید در زمان شارژ سرفیس رعایت کنید

شارژ کردن سرفیس یکی از مسائلی است که همیشه در زمان استفاده مداوم از این دستگاه‌های هوشمند باید به صورت درست و دقیق انجام شود. به همین دلیل کاربران باید به تمام نکات شارژ سرفیس دقت داشته باشند و آن‌ها را رعایت کنند.

شارژ سرفیس ها از طریق باتری‌های اختصاصی مایکروسافت انجام می‌شود که مجهز به یک درگاه مگنتی است. اتصال این شارژر به سرفیس بسیار آسان است با این حال باید به نکاتی که در ادامه میاید؛ دقت کامل داشته باشید:

هرگز از شارژهای متفرقه استفاده نکنید

شارژهای متفرقه کیفیت لازم برای انتقال الکتریسیته با ولتاژ و جریان دقیق به سرفیس را ندارند، از همین رو این شارژرها باعث خرابی باتری دستگاه در مدت زمان طولانی می‌شوند. بر این اساس توصیه می‌شود تا هرگز از شارژرهای متفرقه استفاده نکنید؛ چرا که عدم هزینه برای خرید شارژر اورجینال در طولانی مدت باعث ایجاد خسارت‌های سنگین‌تری برای تعویض باتری دستگاه می‌شود.

هرگز از شارژر یک دستگاه سرفیس از نوع متفاوت استفاده نکنید

یکی دیگر از نکاتی که کاربران در حین استفاده از سرفیس ها باید به آن اشاره داشته باشند، به استفاده از شارژرهای اورجینال دیگر دستگاه‌های سرفیس است. برای مثال، شارژر سرفیس بوک های سری پرفرومنس شدت جریان بسیار بیشتری نسبت به شارژر سرفیس پروها دارد. عدم تطابق جریان و ولتاژ شارژر ممکن است در کوتاه مدت تأثیرات خود را نشان ندهد؛ اما قطعاً در طولانی مدت باعث ایجاد خرابی باتری می‌شود و باعث ایجاد دردسرهای آتی برای کاربران می‌شود. گفتنی است که افزایش یا کاهش شدت جریان و ولتاژ باعث عدم کارکرد پردازنده و دیگر قطعات سخت افزاری هم می‌شود که در طولانی مدت ممکن است خاموشی همیشگی یا کاهش بازدهی دستگاه را به همراه داشته باشد.

از شارژرهای ناسالم و خراب استفاده نکنید

همان‌طور که گفته شد، افزایش یا کاهش شدت جریان و ولتاژ ارسالی از آداپتور به سرفیس باعث ایجاد خرابی در باتری دستگاه در طولانی مدت می‌شود. یکی از دلایل این مسئله نیز به استفاده از شارژرهای ناسالم باز می‌گردد. در حفظ و نگهداری شارژر خود کوشا باشید و حتماً از سلامت کابل اتصال آن به دستگاه اطمینان حاصل کنید. چرا که در غیر این صورت با مشکلاتی نظیر خرابی باتری مواجه خواهید شد.

از محافظ برق برای شارژ دستگاه استفاده کنید

هرچند که شارژر سرفیس مجهز به نویز گیر داخلی است، اما بهتر است تا از محافظ برق برای اتصال شارژر به برق استفاده کنید. امروزه تبدیل‌های دوشاخه و سه شاخه با قابلیت محافظت از جریان برق نیز قابل دسترس هستند که حمل آن‌ها بسیار آسان و راحت است و باعث استفاده سریع در عین محافظت از شارژر دستگاه می‌شود.

اتصال طولانی مدت شارژر به دستگاه مشکل ندارد

یکی دیگر از نکاتی که کاربران باید در زمان شارژ کردن سرفیس ها رعایت کنند به اتصال طولانی مدت شارژر به دستگاه‌ها مربوط می‌شود. سعی کنید تا باتری سرفیس را به صورت مقطعی شارژ نکنید و برعکس، آن را به صورت یک تکه و یکپارچه شارژ کنید. اتصال شارژر به صورت طولانی مدت مشکلی در باتری دستگاه ایجاد نمی‌کند و پس از رسیدن شارژ باتری به 100 درصد، باتری از مدار خارج می‌شود.

28 دیدگاه برای “نحوه شارژ کردن سرفیس به صورت صحیح | نکاتی که باید در زمان شارژ سرفیس رعایت کنید

  1. علی گفته:

    سلام به عوامل این سایت و با تشکر از مطالب خوبتون
    تو یکی از سایت های مربوط به سرفیس در ایران نوشته که :” اگر سرفیسی که 100 % شارژ شده رو در محل کار ابتدا به شارژر متصل کنید بعد روشن کنید انگار از باتری استفاده نکرده اید و این بهترین روش نگهداری از باتری سرفیس است ولی هر ماه آن را بگذارید تا یک بار کامل خالی شود” این مطلب صحیحه یا نه؟

  2. shadi گفته:

    من هم همین حس رو دارم
    زمانی که به شارژ میزنم و همزمان استفاده میکنم مقداری خود صفحه و همچنین پشت دستگاه سمت بالا بسیار گرم میشه
    گرچه سعی میکنم که نور صفحه در حد متوسط رو به پایین باشه
    کارم هم صرفا اکسل هس
    و مقداری فتو شاپ
    pro6 i7 512
    ممون از راهنماتتون

      • eqlima گفته:

        طبق پیام های بالاتون پس موقعی که شارژ سرفیس کمتر از 100 درصد هست نباید حین شارژ شدن ازش استفاده کرد در این صورت داغ میکنه
        اما موقعی که 100 درصد شارژ هست و باز هم به پریز برق متصله مشکلی نیس و دشارژه پایینتر میاد و دیگه داغ نمیکنه درسته؟

  3. Mhd گفته:

    سلام خسته نباشین من امروز میخواستم سرفیسم رو شارژ کنم وقتی شارژرش. و بهش وصل کردم چراغ شارژرش روشن نشد بعد وقتی تبدیل سه به دو. و عوض کردم درست شد اما الان که میخواستم شارژ کنم دوباره روشن نشد یکم که سر شارژر رو توش جابه جا کردم درست شد ولی وقتی همون لحظه برش داشتم جرقه زد و یه بوی سوختنی ازش بیرون اومد
    الان من چه کار باید بکنم

  4. مهرداد گفته:

    سلام ببخشید من که سرفیس پرو سون دارم اگر زمانی که استفاده نمیکنم در شارژ باشد اشکالی داردمنظورم این است که همیشه و همه ی روز در شارژ باشد؟ و ایابهتر است در هنگام استفاده که باتری پر است در شارژ باشد یا در شارژ نباشد ؟

  5. محمدمهدي گفته:

    سلام و تشكر بابت پاسخگویی
    شما فرمودید که اگر دائم متصل به شارژر باشه براي باتري بهتر خواهد بود، اما من داخل يكي از سايت ها ديدم يه بنده خدا نوشته بود اينكار باعث شده بعد از چند وقت باتري سرفيس باد كنه و خراب بشه. به نظر شما مشكل اون فرد شخصي بود يا اينكه اينكار ممكن هست در طولاني مدت باعث ضربه به باتري سرفيس بشه؟

    • امتداد پارسه گفته:

      دوست عزیز، تاکیید میشود، هر چه قدر که سیکل شارژ و دشارژ دستگاه کمتر باشد، طول عمر مفید باتری بیشتر خواهد شد. با این حال باتری همچنان یک قطعه مصرفی است و پس از مدتی عمر مفید آن به پایان میرسد.
      روش های یاد شده، صرفا به منظور افزایش طول عمر باتری است.

  6. سارا گفته:

    سلام
    سرفیس پرو4 دارم
    لپتاپم یک حالتی پیدا کرده که وقتی روشنه شارژ میشه ولی وقتی SLEEP یا خاموش می کنم شارژ نمیشه
    چه کاری برای اصلاح باید بکنم؟

    • مجید سیدمهدی گفته:

      سلام.شما بایستی به بایوس دستگاهتون برید و تنظیمات مربوط به باتری را تغییر دهید. آنجا تنظیمی داره که برای امنیت باتری نمیزاره بیستر از ۸۰ درصد شارژ بشه. اون رو تغییر بدید درست میشه.
      Digitechnology

  7. مجید سیدمهدی گفته:

    سلام.شما بایستی به بایوس دستگاهتون برید و تنظیمات مربوط به باتری و شارژ را تغییر دهید. آنجا تنظیمی داره که برای امنیت باتری نمیزاره بیستر از ۸۰ درصد شارژ بشه. اون رو تغییر بدید درست میشه.
    Digitechnology

  8. حسین گفته:

    الان مقاله باتری سرفیس رو تو سایت مایکروسافت نگاه کردم که نوشته بهترین حالت برای داشتن بالاترین عمر باتری این هست که باتری زیر پنجاه درصد یعنی نزدیک 49 درصد از شارژ خارج کنید و استفاده کنید کلا تو شارژ نزارید از پنجاه درصد بیشتر شارژ بشه باتری که جالب بود

  9. محمد گفته:

    سلام
    من پرو۷پلاس دارم. بعد از اتصال شارژر، لامپ روشن میشه. بعد از شارژ چراغ روی محل کانکت خاموش نمیشه و یا تغییر رنگ پیدا نمیکنه. به همین خاطر من هم متوجه نمیشم که آیا شارژ کامل شده یا نه. همه دستگاهها اینطوره؟ آیا علامت دیگه ای هم داره ؟ میشه مثل گوشی رنگ شارژ و دشترژ رو متفاوت تعیین کرد؟
    ممنون از پاسخگویی تون.

  10. ebi1 گفته:

    با سلام دستگاه من I5-7300U هست که سورفیس 5 محسوب میشه. از کسی که باطری خریدم ازش گفت حتما بعد از شارژ کامل باطری برقو در بیار و از باطری استفاده کن وگرنه اگر همیشه در شارژ باشه، هم به شارژر و هم باطری و دستگاه آسیب میزنه. بعد من بهش گفتم در سایت ها دیدم که اگر شارژر را از سورفیس جدا ننم بازم میشه استفاده کرد. ولی ایشون گفتن در صورتی این درسته که بعد از شارژ 100 درصد . نشون بده که باطری از مدار خارج شده و داره از پلاگین استفاده میکنه. خواستن بپرسم بلاخره کدوم درسته: برای منی که تقریبا 24 ساعته داره از سورفیسم استفاده میکنم مثل یه لبتاب، آیا همس در حین کار دبه شارژ باشه خوبه یا باید بعد از شارژ کامل، اتصال شارژر را جدا کنم؟؟؟
    لطفا راهنمایی بفرماییید

  11. Alireza2004 گفته:

    سلام وقت بخیر
    بنده دستگاه بوک 2 رو دارم شارژر 102w پردازنده i7 زمانی که با باطری مصرف میکنم همه چیز اکی هست
    ولی وقتی شارژ دستگاه پر میشه و دستگاه برقش رو از آدابتور میگیره cpu خیلی داغ میشه دما بین 80 تا 90
    خواستم ببینم همچین چیزی عادیه مشکلی پیش نمیاد ؟

دیدگاهتان را بنویسید