موفقیت مایکروسافت در زمینه بهینه‌سازی روند عرضه آپدیت ویندوز

عرضه آپدیت ویندوز

گزارش‌های اخیر منتشر شده از میزان دانلود و نصب آپدیت های جدید عرضه شده برای ویندوز 10 حاکی از آن است که شرکت مایکروسافت موفقیت بی‌نظیر را در عرضه روند عرضه آپدیت ویندوز به دست آورده است.

بر اساس گزارش مؤسسه AdDuplex شرکت مایکروسافت در حال حاضر توانسته کاربران را به دانلود و نصب جدیدترین آپدیت ویندوز عادت دهد. بر این اساس بیشتر آمار استفاده از آپدیت ویندوز 10 در حال حاضر مخصوص نسخه 2004 و آپدیت ماه مه 2020 است.

این موضوع به منزله آن است که شرکت مایکروسافت توانسته همانند شرکت اپل، کاربران خود را در دانلود و نصب آپدیت های جدید و دریافت قابلیت‌های بیشتر و تجربه کاربری بهتر تشویق کند.

در آمار منتشر شده از این مؤسسه مشخص شده که نسخه N19U که با عنوان 1909 نیز شناخته می‌شود، 32.4 درصد از مصرف کاربران را تشکیل می‌دهد. با این حال آپدیت نسخه 2004 که با عنوان M20U نیز شناخته می‌شود، در حال حاضر 37.7 درصد از کاربران این سیستم عامل را به خود اختصاص داده است و بیشترین آمار را در نوامبر 2020 از آن خود کرده است.

آپدیت پراستفاده‌تر دیگر، شامل نسخه 1903 می‌شود که 22 درصد از کاربران از آن استفاده می‌کنند و پس از آن تنها کمتر از 8 درصد کاربران هنوز از به روز رسانی های قدیمی استفاده می‌کنند.

روند دانلود و نصب آپدیت های جدید یکی از ابزارهای شرکت اپل برای تخریب چهره مایکروسافت بوده است. اپل همیشه در تلاش بوده تا مایکروسافت و دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز را به خاطر عدم عرضه آپدیت های نرم افزاری، به عنوان دستگاه‌هایی ناکارآمد و ضعیف عنوان کند. با این حال شرکت مایکروسافت در طول چند سال گذشته هر شش ماه یک آپدیت جدید با قابلیت‌های بیشتر و امکانات امنیتی بهتر را برای کاربران در نظر گرفته است. این در حالی است که شرکت اپل به صورت سالانه فقط یک آپدیت بزرگ را برای سیستم عامل مک منتشر می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید