مشکل تحریم مایکروسافت استور و برطرف کردن آن

تحریم مایکروسافت استور

مایکروسافت استور یکی از مهم‌ترین منابع دانلود نرم افزار در دستگاه‌های ویندوزی است و بسیاری از توسعه‌دهندگان، محتوای اختصاصی خود را در این فروشگاه نرم افزاری عرضه می‌کنند. حال مشکل تحریم مایکروسافت استور برای بسیاری از کاربران دردسرهای بسیار زیادی را ایجاد کرده است و این موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد محدودیت‌های زیادی را برای دانلود اپلیکیشن از این فروشگاه داشته باشند.

چرا مایکروسافت استور مهم است؟

مایکروسافت استور حاوی اپلیکیشن‌های زیادی است که می‌توان با دریافت آن‌ها به صورت ایمن و بدون نگرانی از ویروسی شدن سیستم عامل از آن‌ها استفاده کرد. از طرف دیگر بسیاری از بازی‌های مورد علاقه گیمرها نیز از طریق همین سرویس به صورت قانونی آماده عرضه شده است و کاربران می‌توانند با دانلود و نصب بازی‌ها از طریق این فروشگاه نرم افزاری تجربه اجرای بازی‌های آنلاین را در دستگاه‌های ویندوزی خود داشته باشند.

استفاده از این فروشگاه نرم افزاری برای کاربران دستگاه‌های سرفیس از اهمیت بیشتری برخوردار است. اپلیکیشن‌هایی نظیر Surface App به صورت رسمی در دستگاه‌های سرفیس امکان دسترسی و تنظیم بسیاری از بخش‌های سیستم عامل و دستگاه‌های جانبی متصل به سرفیس را می‌دهد. این موضوع نشان می‌دهد که استفاده از مایکروسافت استور تا چه حد برای کاربران مهم‌ است.

مشکل تحریم مایکروسافت استور

مایکروسافت استور همانند بسیاری از سرویس‌های دیگر محدودیت‌های ویژه‌ای برای ارائه خدمات به کاربران ایرانی دارد. هر چند که بسیاری از کاربران با استفاده از نرم افزارهای تغییر دهنده آی پی امکان دسترسی به این سرویس را برای خود فراهم می‌کنند، اما در بسیاری از موارد استفاده از همین نرم افزارها مشکلات زیادی را برای کاربران ایجاد می‌کند.

تصور کنید که در حال استفاده از کامپیوتر ویندوزی خود برای انجام کارهای بانکی هستید و نمی‌توانید از آی پی‌های خارج از کشور برای دسترسی به اینترنت استفاده کنید. در این میان همچنان می‌خواهید از سرویس‌های مایکروسافت نظیر مایکروسافت استور و اپلیکیشن ایکس باکس در ویندوز ۱۰ و ۱۱ استفاده کنید.

در شرایط این چنینی باید مشکل تحریم مایکروسافت استور را با انجام ترفندی ویژه برطرف کنید.

گذر از تحریم مایکروسافت استور بدون تغییر آی پی

برای رفع محدودیت‌ها و تحریم مایکروسافت استور بدون تغییر آی پی کافی است چند مرحله ساده را انجام دهید.

مرحله اول: تغییر منطقه زمانی سیستم عامل

برای تغییر منطقه زمانی سیستم عامل ویندوز ۱۰ و ۱۱ کافی است این مراحل را انجام دهید:

  • وارد بخش Settings شوید
  • وارد Time & Region شوید
  • روی گزینه Language & region کلیک کنید
  • روی بخش Region کلید کرده و مطمئن شوید که کشور روی United States قرار گرفته است.

نکته مهم: تغییر Region برای گذر از تحریم‌ سرویس‌های مایکروسافت کافی است و نیازی به تغییر Time Zone ندارد. در صورت تغییر منطقه زمانی، اینترنت شما به درستی کار نمی‌کند و نباید این تغییرات را انجام دهید.

مرحله دوم: تغییر DNS

برای دسترسی به سرویس‌های تحریم شده در ایران کافی است DNS دستگاه خود را تغییر دهید. شما می‌توانید از DNSهای داخلی یا خارجی گذر از تحریم استفاده کنید.

نکته مهم ۱: این روش صرفا برای گذر از تحریم سرویس‌های بین المللی است و با روش‌های مربوط به تغییر آی پی فرق دارد. در نتیجه این موضوع با انجام این کار سایت‌های فیلتر شده باز نخواهد شد.

نکته مهم ۲: انجام این روش اختلالی در روند استفاده از سرویس‌های ایرانی ایجاد نمی‌کند و پس از انجام آن همچنان می‌توانید از دستگاه خود برای وارد شدن به سرویس‌های داخل کشور استفاده کنید.

  • دکمه ترکیبی Win+R را بزنید
  • در بخش RUN عبارت cpl را تایپ کنید و دکمه Enter را بزنید
  • در بخش کانکشن‌ها، کانکشن وای فای یا اترنت را بسته به روشی که از طریق آن به اینترنت متصل هستید انتخاب کنید
  • روی گزینه مربوطه راست کلیک کرده و Properties را بزنید
  • گزینه IPv4… را پیدا کرده و وارد تنظیمات آن شوید
  • در بخش تنظیمات IPV4 کافی است DNS مناسب برای گذر از تحریم که شامل 22.122.100 و 178.22.122.100 هستند را وارد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید